اعزام کاروان "نذرآب۵" هلال‌احمر به کرمان؛ ۲۵۰۰ خدمت معیشتی، بهداشتی و درمانی ارائه شد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اجرای طرح ملی نذر آب ٥ توسط این جمعیت در مناطق کم برخوردار استان کرمان با خدمت رسانی به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت ؛ دکتر علیرضا شهرجردی گفت: کاروان طرح ملی نذرآب ۵ از 26 تا ۲۸ مهرماه سال جاری به شهرستان ریگان استان کرمان اعزام و به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهروند این شهرستان خدمت رسانی کردند.

شهرجردی بیان کرد: تیم اعزامی متشکل ۹۰ نفر شامل پزشکان عمومی، متخصص همچون دندانپزشک، چشم پزشک و جراح و پرستار و نیروهای پشتیبانی که در تاریخ مذکور در شهرستان ریگان به ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه صورت تخصصی پرداختند.

وی افزود: خدمات ارائه شده همچون انجام ۴۰۰ عمل جراحی توسط پزشکان جراح، یک هزار و ۳۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی و حدودا ۵۰۰ مورد خدمات پزشکان تخصصی، ۵۰۰ نفر چشم پزشکی و ۵۰۰ نفر نیز توسط پزشک عمومی ویزیت شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تعداد ۳۰۰ عدد عینک در همان محل ویزیت بنابر تشخیص پزشک ساخته و تحویل مراجعین شده و علاوه بر آن در حاشیه اجرای طرح ۳۰۰ سبد غذایی تهیه و در سطح روستاها توزیع شد.

شهرجردی در ادامه گفت: علاوه بر خدمات مذکور تعداد ۱۰۰ تانکر ۸۰۰ لیتری، تهیه پک های لوازم تحریر به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و ۶۰۰ باکس آب معدنی ۱.۵ لیتری تهیه و در بیش از ۱۵ روستای کم برخوردار اطراف شهرستان ریگان توزیع شد.

وی با تاکید بر حضور تیم های سحر (سفیران حمایت روانی در سوانح و حوادث) در مناطق کم برخوردار به ویژه در هنگام بحران افزود: تعدادی بالغ بر ۱۱۰۰ نفر از خدمات بشردوستانه تیم سحر جمعیت هلال احمر استان مرکزی در کنار خدمات دیگر این تیم بهره مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha