پوشش ۹۰ درصدی هزینه های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: جهت کمک به درمان زوج‌ های نابارور، ۹۰ درصد هزینه‌ های درمان این زوج‌ ها در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، عنوان کرد: بیمه سلامت با پوشش ۶۰ درصدی بزرگترین بیمه درمانی استان و کشور است و این بیمه ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی به مراکز درمان یدارد.

وی افزود: پرداخت‌ هایی که به مراکز و موسسات درمانی استان داریم به روز است و تمامی مطالبات ما تا شهریورماه به کلیه مراکز تحت پوشش پرداخت شده است.

وجود بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از فرزندآوری بیمه رایگان زوج‌ ها، مادران باردار و کودکان به دنیا آماده تا پنج سال تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: برای کمک به زوج‌ های نابارور ۹۰ درصد هزینه‌ های درمان این زوج‌ ها در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم و تشخیص و درمان ناباروری جزء هزینه‌ های گران محسوب می‌ شود، افزود: ۴۰ درصد زوج های نابارور در طول دوره درمان موفق به فرزندآوری می‌ شوند.

پوشش ۸۰ درصدی هزینه درمان بیماران سرپایی

وی تصریح کرد: برای حمایت از اقشار و دهک‌ های پایین جامعه، پوشش بیمه رایگان برای شش میلیون ایرانی فاقد بیمه انجام شده که بدون نیاز به مراجعه این افراد به دفاتر بیمه سلامت تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه همه هزینه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در صورت بستری در بیمارستان‌ های دولتی رایگان است، ادامه داد: بیمه سلامت برای همه دهک‌ ها درصورت مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تا ۸۰ درصد هزینه‌ های بیماران تقبل می‌ کند.

تسویه مطالبات داروخانه ها به بیمه سلامت تا چند روز آینده

جعفری، با اشاره به اجرای طرح دارویار توسط وزارت بهداشت و درمان، بیان کرد: ارز ترجیحی دارو به جای تخصیص به تولید کننده یا وارد کننده، به مصرف کننده و به عنوان نماینده به بیمه‌ ها داده می‌ شود.

وی با بیان اینکه مابه التفاوت قیمت ارز در تعهد بیمه قرار گرفته است تا فشاری به خانواده‌ ها وارد نشود، ادامه داد: با اجرای این طرح قیمت داروها تا چندین برابر افزایش یافت، اما این افزایش قیمت‌ به بیمه‌ ها محول شد و تا چند روز آینده مطالبات داروخانه ها از بیمه سلامت تسویه می‌ شود.

تقبل ۷۰ درصدی خدمات توانبخشی به معلولان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه بیمه سلامت و بهزیستی برای پوشش توانبخشی توانخواهان بهزیستی شامل هزینه های فیزیوتراپی، گفتار درمانی و غیره می باشد، اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه تا سقف ۷۰ درصد هزینه‌ های معلولان در بخش خصوصی و یا دولتی در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

پرداخت هزینه های ترک اعتیاد توسط بیمه سلامت

جعفری در ادامه سخنانش به پوشش هزینه‌ های ترک اعتیاد نیز اشاره و بیان کرد: هر کس با هر پوشش بیمه‌ ای در صورت مراجعه برای ترک اعتیاد، به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کند، هزینه‌ های آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌ شود.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر پزشک، ماما و غیره در اجرای این طرح حضور دارند و با اجرای این طرح امکان تشخیص اولیه و به موقع بیماری‌ ها در این مناطق فراهم شده است.

کرمان، شهر پایلوت پزشک خانواده شهری

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، ابراز داشت: تیم مستقر در این مناطق بالای ۸۵ درصد نیاز مراجعه‌ کنندگان را پوشش می‌ دهند و در صورت نیاز، به سطوح تخصصی ارجاع داده می‌ شوند، همچنین استان کرمان نیز به عنوان یکی از شهرهای پایلوت پزشک خانواده شهری انتخاب شده است.

وجود ۱۴۰ پزشک خانواده در مناطق شهری

جعفری با اشاره به اینکه ۱۴۰ پزشک خانواده عمومی در شهرها در حال ارائه خدمات پزشکی خانواده رایگان به خانواده‌ ها هستند، بیان کرد: پزشک خانواده طرح مترقی برای پیشگیری از هدررفت هزینه خانواده، تشخیص بیماری و ارائه بیماران به سطوح تخصصی است، که امیدوار هستیم تا سال آینده به مابقی جمعیت شهری کرمان را نیز پوشش بدهیم.

وی با بیان اینکه طرح بیمه خانوارها در نقاط کم برخوردار از استان کرمان و حاشیه شهر کرمان شروع شد، گفت: در راستای اجرای این طرح، پوشش بیمه رایگان در این مناطق را به صورت خانه به خانه را آغاز و پزشک خانواده را در این مناطق مستقر کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح مورد اقبال کشوری قرار گرفت و به یک تفاهم نامه بین وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت تبدیل شد، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر پوشش بیمه شهری داریم.

اجرای موفق طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان

جعفری با اشاره به اجرای موفق طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان، گفت: خوشبختانه پوشش‌ دهی اینترنت در استان کرمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در هفته‌ های اخیر حتی یک دقیقه قطعی اینترنت در شبکه نسخه الکترونیک نداشتیم.

وی با بیان اینکه این سامانه به گونه طراحی شده که بالاترین سرعت، کمترین اختلال و امکان بروزرسانی سریع را دارد، ادامه داد: در شهرها و اکثر نقاط استان دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک مشکل خاصی ندارد؛ مگر در نقاط محدودی که زیرساخت اینترنت در آنها وجود ندارد.

برخورد شدید با پدیده زیرمیزی در بخش سلامت و حذف معظل واسطه گری

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به معضل واسطه‌ گری که در حوزه درمان وجود دارد، گفت: بیمارستان‌ ها نباید خانواده‌ ها را برای تامین تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع داده و هیچ دارو و یا هیچ پروتزی نباید توسط خانواده‌ ها از بیرون بیمارستان تامین شود.

جعفری دریافت زیرمیزی توسط برخی از پزشکان را یک مسئله نامیمون در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: هر ساله تعرفه‌ های پزشکان اعلام می‌ شود و هر گونه دریافت وجه خارج از این تعرفه‌ ها، غیرقانونی بوده و هر بیماری که شکایت کند و پیگیر شود مبلغ پرداخت شده به وی بازگشت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد پزشکانی که زیرمیزی دریافت می‌ کنند، در استان بسیار اندک و انگشت شمار است، خاطرنشان کرد: نباید به خاطر این تعداد کم، عملکرد بقیه پزشکان کمرنگ جلوه داده شده و یا سیاه‌ نمایی شود، سازمان‌ های نظارتی با قاطعیت با پدیده زیرمیزی برخورد می‌ کنند تا وجوه اضافه دریافت شده، به بیماران مسترد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha