استان کرمان؛ پایلوت طرح سلامت خانواده شهری کشور شد

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طرح سلامت خانواده شهری در یکی از دو شهر بم یا بردسیر؛ به عنوان پایلوت کشور در استان کرمان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری با اشاره به برگزاری مراسم آغاز طرح سلامت خانواده شهری با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت و بیمه سلامت کشور در هفته دولت؛ اظهار کرد: در مرحله اول، طرح در ۵ شهر استان اجرا خواهد شد و سپس ۵ شهر باقیمانده استان تحت پوش طرح قرار می گیرند.

وی افزود: بیمه سلامت استان کرمان با داشتن قریب ۲ میلیون نفر بیمه شده بیش از ۶۵ درصد بیمه شدگان استان کرمان را تحت پوشش خود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان؛ بیان کرد: بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزاربیمه شده ما روستایی و در قالب طرح سلامت خانواده روستایی و طرح پزشک خانواده ساماندهی شده اند و مابقی در قالب صندوق های بیمه ای متعددی نظیر کارکنان دولت، بنیاد شهید، طلاب، بهزیستی، صندوق ایرانیان خدمات رسانی می شوند.

جعفری حمایت قوی بیمه ای از اقشار کم درآمد را از خدمات خوب دولت در این اداره کل ذکر و عنوان کرد: بعضا افراد از طبقه پایین و کم درآمد جامعه بعد از مراجعه به پزشک متوجه بیمه خود می شوند؛ که نشان از اهمیت اقشار کم درآمد برای بیمه دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اهمیت طرح پزشک خانواده شهری اظهار کرد: این طرح دراستان کرمان در شهرستان های بردسیر، بم، جیرفت، سیرجان و رفسنجان اجرا می شود.

جعفری تصریح کرد: مراجعه بیمه شدگان استان کرمان برای دریافت خدمات درمان، ۸ میلیون بار در سال است و تعهد ماهانه بیمه سلامت کرمان در قبال مراکز درمانی، ۱۴۰ میلیارد تومان و شمار مراکز تحت قرارداد بیمه سلامت استان در حوزه درمان و سلامت را یک هزار و ۷۰۰ مرکز درمانی دانست.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کشور امید داریم در کنترل و پیشگیری از بیماری ها، شاهد افزایش کیفیت زندگی مردم باشیم و آنچه که مهم است؛ اینکه برنامه سلامت خانواده که پزشک خانواده رکنی از آن برنامه است و می تواند در ارتقای سطح سلامت و سبک زندگی مناسب مردم تاثیر گذار باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان؛ تاکید کرد: ماهانه ۲۵ میلیارد تومان هزینه طرح پزشک خانواده روستایی است؛ در صورتی که هزینه های بستری این بیماران رقم بسیار بالایی است.

جعفری اظهار داشت: بیماران صعب العلاج با ۱۷۰ عنوان بیماری مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند و پزشکان خانواده باید بیماریابی و غربالگری کنند؛ تا در مرحله ابتدایی بیماری افراد تشخیص داده و از پیشرفت آن جلوگیری شود.

وی؛ افزود: در هزار و ۲۰۰ نقطه استان کرمان خانه بهداشت داریم، که در این مراکز ۲ هزار بهورز به خدمت رسانی مشغول بوده و در هفته دولت نیز تعداد جدیدی مراقب سلامت جذب شد.

وجود بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان؛ در ادامه با تاکید بر اهمیت فرزند آوری گفت: پوشش بیمه ای رایگان ما برای زوج ها دردوران بارداری و ۵ سال بعد از تولد کودک و نیز پوشش ۹۰ درصدی هزینه های درمان زوج های نابارور نشان از استقامت و پشتیبانی خوب بیمه سلامت در حوزه فرزند آوری دارد.

جعفری تاکید کرد: متاسفانه ضد فرهنگ های قدیمی که از زن نابارور به عنوان اجاق کور یاد می شد؛ مانعی برای شناسایی زوج های نابارور در استان است.

وی اذعان داشت: بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان داریم؛ که متاسفانه فقط ۱۲ هزار نفر از این جمعیت شناسایی شده اند؛ که نیاز به کمک تشکل های مردمی و معتمدین محلی برای تشویق زوج های نابارور، جهت شناسایی و معرفی به مراکز درمانی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان ابراز داشت: عوامل و ریزفاکتورهای زمینه ساز بیماری مانند کم تحرکی و ورزش نکردن و تغذیه نادرست را باید در ابتلا به بیماری جدی گرفت.

جعفری؛ از کاهش ابتلا به بیماری های خطرناکی چون سرطان ها در صورت شناسایی عوامل بیماری زا خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده تلاش و اهداف بیمه در جهت سلامتی و درمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha