برخورداری پنج دهک اول جامعه از بیمه درمان رایگان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: امسال پنج دهک اول جامعه از بیمه درمان رایگان و پزشک خانواده ارزان برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری با حضور در جهاد دانشگاهی استان کرمان، ضمن تبریک چهل و سومین سال تشکیل این نهاد انقلابی و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران قلبا در کنار حوزه سلامت و ما هستند؛ که از تلاش آنها تشکر می‌ کنم.

جعفری با اشاره به نقش خطیر و مهم اصحاب رسانه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات انجام شده به مردم تاکید دارند و خبرنگاران منعکس کننده اخبار هستند و در واقع بهترین و صادق‌ ترین مشاوران هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه‌ های مختلف عنوان کرد: تکنولوژی و فناوری در حوزه خدماتی جایگاه و مزایای بسیاری دارد و جهاد دانشگاهی با انجام اقدامات گوناگون منشاء خیر و اثر بوده و هست و آثار فعالیت این نهاد در کف جامعه قابل لمس است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: قریب به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ که یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از آنها در روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر بیمه رایگان هستند و در سال جاری تمام روستاییان بیمه درمان رایگان دارند و از خدمات پزشک خانواده بهره‌ مند هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه همچنین امسال پنج دهک اول جامعه از بیمه درمان رایگان و پزشک خانواده ارزان برخوردار هستند، تصریح کرد: همه چیز گران است، خدمات سلامت گران‌ تر و این مربوط به همه دنیاست.

جعفری ادامه داد: بازار سلامت متفاوت و یکی از دلایل این است که بیماری و درمان غافلگیرانه است؛ سیاست گذار حوزه سلامت به این موضوع فکر کرده و در بیمه سلامت بدون بروکراسی، سخت گیری و بدون نیاز به مراجعه، بیمه ۴۵ میلیون ایرانی تحت پوشش، به صورت الکترونیک تمدید می‌ شود.

وی عنوان کرد: ما با مطب‌ های متعددی قرارداد داریم؛ که بیمه شدگان خدمات ارزان تر دریافت کنند و در طرح پزشک خانواده شهری، ماهیانه یک عدد ثابت پرداختی به پزشکان همکار داریم و علاوه بر ویزیت بیماران، دیابت، فشارخون و فرزندآوری باید در منطقه، توسط پزشک مربوطه رصد شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان ابراز داشت: بیمه سلامت‌ محور یعنی کنترل عامل‌ های خطر؛ لذا افراد فاقد پوشش بیمه درمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌ گیرند و در این شرایط، دسترسی به بیمه بازتر است و وقتی جمعیت بزرگ بیمه می‌ شود، پوشش بهتر و حمایت بهتری از بیماران خواهیم داشت.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به دهک بندی جامعه، دریافت حق بیمه خانوار شهری انجام می‌ شود، که پنج دهک اول رایگان و دریافتی از دهک شش، تنها ۲۰ درصد حق بیمه است.

جهاد دانشگاهی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha