۴۵ هزار بیمار صعب‌ العلاج در استان کرمان نشان‌ دار شدند

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه ۴۵ هزار بیمار صعب‌ العلاج طی «طرح نشان ویزیت» در استان نشان‌ دار شده اند، گفت: این بیماران از خدمات درمانی رایگان استفاده می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری، با گرامیداشت هفته جمعیت در کشور اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده دارد و امسال در هر ماه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد مالی در قبال درمان بیمه‌شدگان خواهیم داشت

وی افزود: بیمه سلامت استان کرمان ماهیانه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد مالی در قبال بیمه‌ شدگان دارد و بیش از یک هزار و ۷۰۰ موسسه درمانی در سطح استان، با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، تا بیمه‌ شدگان در زمان درمان با پوشش بیمه‌ ای خدمات را دریافت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، تاکید کرد: پوشش بیمه‌ ای جمعیت استان کرمان از طریق صندوق‌ های مختلف بیمه‌ ای را پیگیری می‌ کنیم و در پی این هستیم تمام جمعیت استان از یک نوع پوشش بیمه‌ ای درمان برخوردار باشند.

جعفری، بیان کرد: بیمه رایگان درمان روستائیان در سال ۱۴۰۲ برقرار است و تمام روستائیان تحت پوشش بیمه درمانی رایگان سلامت هستند.

وی ابراز داشت: برای شهرنشینان نیز در قالب دهک‌ بندی وزارت رفاه، سه‌ دهک اول بیمه رایگان درمان دارند و دهک‌ های چهار به بعد به نسبت سطح دهک‌ بندی از درصدی پوشش بیمه‌ ای معاف هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، یادآور شد: امروزه بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌ شود و نیاز به مراجعه حضوری در دفاتر بیمه سلامت نیست.

جعفری خاطرنشان ساخت: «طرح ویزیت نشان» در استان در حال اجراست و بیماران دارای بیماری‌ های صعب‌ العلاج نشان‌ دار شده و از خدمات درمانی رایگان در بسیاری موارد استفاده می‌ کنند.

وی، با اشاره به اینکه بیماران دارای دیابت، فشار خون، سرطان، ام‌ اس و دیالیز بیشترین بیمارانی بودند که از این خدمات نشان استفاده کردند، گفت: تاکنون در استان کرمان ۴۵ هزار نفر از بیماران نشان‌ دار شدند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌ کنند.

۴۵ هزار بیمار صعب‌ العلاج در استان کرمان نشان‌ دار شدند

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، تصریح کرد: اسناد هزینه‌ ای سال ۱۴۰۱ بیماران صعب‌ العلاج پرداخت می‌ شود، اما بیماران فقط تا ۱۵ خرداد ماه مهلت دارند به دفاتر بیمه سلامت در سراسر استان مراجعه و این اسناد را ارائه کنند.

جعفری، افزود: سازمان بیمه سلامت همچنان از طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع حمایت و پشتیبانی می‌ کند.

وی، با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ پزشک خانواده در روستاها و شهرهای استان کرمان با ما همکاری دارند، ادامه داد: تقریباً ۲۵۰ پزشک در روستاهای استان فعالیت می‌ کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، با بیان اینکه بیمه سلامت برای افزایش و جوانی جمعیت برنامه‌ های متعددی دارد، گفت: بیمه رایگان زنان باردار و بیمه رایگان فرزندان به دنیا آمده تا ۵ سال و همچنین حمایت ۹۰ درصدی بیمه سلامت از زوجین نابارور برای باروری از جمله این اقدامات است.

جعفری با اشاره به اینکه زوجین نابارور در استان شناسایی و پیامک حمایتی به آنها ارسال شده است، افزود: تخمین زده می‌ شود؛ که بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در سطح استان کرمان وجود دارد و با بررسی انجام شده تقریباً ۴۰ درصد زوجین نابارور قابل درمان بوده و حتی بعضی از آنها دارای فرزند و حتی دوقلو شدند.

وی با بیان اینکه روند پیری در کشور از سال ۹۴ هشداردهنده است و ما باید این پدیده جنجال برانگیز در کشور را هر چه سریع‌ تر کنترل کنیم، ادامه داد: نیاز است تمام مسئولان برای گذر از پیری جمعیت پای کار باشند و جوانی جمعیت و فرزندآوری را اولویت بدانند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان انتقاد کرد: واقعیت این است، که دولتمردان در مواجه با فرزندآوری یا در حد توانشان برخورد کردند و یا فانتزی عمل می‌ کنند.

جعفری، خاطرنشان کرد: فرزندآوری و جوانی جمعیت دغدغه مقام معظم رهبری و نظام است ‌و در این زمینه باید با دغدغه‌ مندی کار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha