«اوآنا» گام بلندی در شکستن انحصار رسانه‌ای است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش «اوآنا» و حضور فعال خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مستقل، گام بلندی در جهت شکستن انحصار رسانه‌ای است که می‌کوشد با تروریسم رسانه‌ای در دنیا تلاش می‌کند واقعیت را تحریف و افکار عمومی را منحرف کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) در نشست شرکت‌کنندگان هجدهمین مجمع عمومی اوآنا با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در طول ۴ دهه اخیر جمهوری اسلامی تجربه نوینی را در عرصه رسانه به‌دست آورده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی نظام سیاسی شکل گرفته بر پایه انقلابی فرهنگی و با رهبرانی آزاداندیش و معتقد به آزادی بیان و تضارب آرا است که براساس احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها کارش را آغاز کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کارنامه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر نشان داده که حتی در مقطع بحران‌هایی نظیر جنگ تحمیلی فضای رسانه‌ای در اختیار همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی با آرای مختلف بوده است.

اسماعیلی افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که به رغم فضای مسموم رسانه‌ای که قدرت‌های جهانی از جمله امپریالیسم آمریکا تحمیل کرده‌اند در داخل و خارج کشور پرچمدار عدالت و آزادی رسانه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم ساخت کشور قوی و ایران قدرتمند بدون حضور رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست و با همین راهبرد فضای رسانه‌ای را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم و همواره حامی آزادی رسانه بوده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور اظهار کرد: فضای رسانه‌ای ایران اسلامی متنوع و متکثر است و همه صاحبان سلایق در چارچوب قانون از تریبون رسانه‌ای برخوردارند.

اسماعیلی توجه به فرهنگ و رسانه را از اصول اساسی و راهبرد دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: وزارت ارشاد در عین حال که متکفل حوزه رسمی خبرگزاری و ارگان مطبوعاتی دولت است خود را متعهد می‌داند که از همه رسانه‌ها به طور کاملا عادلانه و متناسب با استعداد رسانه‌ای که از نظر شمارگان و مخاطب دارند، حمایت کند و در این زمینه تفاوتی بین گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اقتصادی و آموزشی نیست.

وی با بیان اینکه امروز با تروریسم رسانه‌ای دردنیا مواجهیم که تلاش می‌کند واقعیت را تحریف و افکار عمومی را منحرف کند افزود: از طریق رسانه و سرویس‌های جاسوسی فضای کشورهای مستقل را بحرانی نشان می‌دهند که همگرایی رسانه‌های مستقل در برابر این حرکت را ضروری می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در دوره‌ای که مسئولیت مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه بر عهده جمهوری اسلامی است در عرصه رسانه‌ای بین‌المللی و اتحادیه‌ها حضور قوی و موثر داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: در دوره جدید فعالیت اوآنا تلاش می‌کنیم به طور فعال در جهت ارتقای هویت جمعی این اتحادیه حرکت کرده و از این فرصت برای رساندن صدای مردم و مظلومان به جهان استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور فعال خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مستقل گام بلندی در جهت شکستن انحصار رسانه‌ای که می‌کوشد حاکم بر دنیا شود برداشته شود و نقش اوآنا را در این حرکت بسیار مهم دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha