بیش از ۹۵ درصد تأسیسات کشور ساخت داخلی است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی کشور با بیان اینکه تمام واحدهایی که امروز افتتاح می‌شوند ساخت داخلی و به همت ایرانی ها صورت گرفته است گفت : امروزه بیش از ۹۵ درصد تاسیسات کشور ساخت داخلی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،عبدالرسول پیشاهنگی روز پنجشنبه در آیین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات با حضور رئیس‌جمهوری در استان زنجان با بیان اینکه دولت سیزدهم زمانی که دولت را تحویل گرفت با یک ناترازی در توزیع و مصرف ۲۰ هزارمگاواتی در برق مواجه بود، اظهار کرد: این کافی بود تا دشمنان از این موضوع استفاده کرده و ضربه سنگین به نظام بزنند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته مقرر شد ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت برق اضافه شود افزود: در سال اول ۶ هزار مگاوات تولید برق خواهد شد، اما این در حالی است که بسیاری باور نداشتند این کار محقق شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی کشور با بیان اینکه لازمه تلاش صورت گرفته یک هزارو ۴۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به مدار وارد شده است بیان کرد: امروز شاهد افتتاح رسمی گوشه‌ای از این پروژه‌ هستیم که با این حال یک هزار مگاوات ظرفیت موجود را ارتقا داده‌ایم.

پیشاهنگ خاطرنشان کرد: خوشبختانه آبروی ۴۰ ساله برق، که در سال‌ قبل مخدوش شده بود به صنعت برق برگشت چراکه تابستانی که گذشت با رضایت مردم همراه بود.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۲۶ مگاوات ظرفیت افتتاح می‌شود، بیان کرد: اولین بار است که در جمهوری اسلامی ظرفیت بیش از هزار مگاوات افتتاح می‌شود که یک خصوصیت خوب این ظرفیت این است که میدانیم در کشور با محدودیت منابع فسیلی و سوخت مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه دستوری که برای سال آینده داده شده این است تا در سال آینده این رکورد ارتقا یافته و از ۶ هزار مگاوات بالاتر برویم، اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته که بیش از ۳ هزار مگاوات احداث و یک هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه نیز به وسیله صنایع تولید ، یک هزار مگاوات ظرفیت تولید پراکنده خواهد بود که بخشی نیز توسط واحدهای تجدید پذیر ایجاد می‌شود و واحدهای معیوب نیز به چرخه باز خواهند گشت.

پیشاهنگ با اشاره به اینکه تمام واحدهایی که امروز افتتاح می‌شوند ساخت داخلی است و به همت ایرانی ها صورت گرفته است افزود: در ابتدای انقلاب هیچ چیزی در صنعت برق که توسط متخصصان داخلی باشد وجود نداشت اما امروز بیش از ۹۵ درصد تاسیسات ساخت داخل است.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ نیروگاه در کشور وجود دارد که ۶۴۰ واحد ( ۵۰ درصد) ساخت داخل است خاطرنشان کرد: ایران به کشورهای همسایه و همین‌طور سایر کشورها خدمات فنی مهندسی صادر و نیروگاه احداث می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha