تشییع کوچک ترین شهید استان کرمان بر دستان مردم سیرجان

مراسم تشییع و تدفین شهید «علی اصغر لری گوئینی» شهید دانش آموز حادثه تروریستی شیراز، صبح امروز ۱۰ آبان ماه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی با حضور پرشور مردم و دانش آموزان بر دستان مردم شهید پرور سیرجان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امروز سیرجان حال و هوای دیگری داشت. بوی عود و اسپند می آید. سیرجانی ها آمده اند تا افتخار شهرشان کوچک ترین شهید استان کرمان را که در حادثه تروریستی شیراز به شهادت رسید، تشییع و بدرقه کنند.

پدر و برادر علی اصغر هنوز در شیراز بستری هستند و این مراسم را به صورت مجازی می دیدند. مادرش اما در کناری ضجه می زد و اشک می ریخت. او می گفت فرزندم که به دنیا آمد او را نذر علی اصغر کردم.

گروه دمام زنی طبل عزا می نوازد و عطر گل های نرگس حرم رضوی در فضا پیچیده است. خادمان آستان قدس نیز به بدرقه این شهید کوچک آمده اند.

تشییع کوچک ترین شهید استان کرمان بر دستان مردم سیرجان

پیر و جوان، کوچک و بزرگ همه با عکس هایی از این شهید کوچک امروز برای بدرقه آمده اند. کودکان و دانش آموزان تعدادشان بیشتر است همه سربند یا حسین دارند و عکس علی اصغر که سربند سبز یا ابوالفضل بر پیشانی دارد بر دستان همه کودکان و دانش آموزان است. امروز حتی از شهرهای اطراف نیز آمده اند.

تابوت شهید را می آورند. همه با هم ندای لبیک یا حسین را سر می دهند و هر کس زیر لب زمزمه ای دارد. همه یکدست شعار می دهند. زیارت عاشورا خوانده می شود و راوی به روایت می پردازد. او می گوید علی اصغر کوچک قصه ما وقتی برای زیارت و نماز مغرب به حرم شاهچراغ رفته بود، درگیر آن حادثه خونین می شود.

تشییع کوچک ترین شهید استان کرمان بر دستان مردم سیرجان

پدر علی اصغر وقتی صدای گلوله را می ‌شنود از دو فرزندش حمایت می کند، اما هر سه تیر می خوردند و این شهید کوچک با تیری که به پیشانی اش اصابت می کند، شهید می شود. پدر و اهورای ۴ ساله برادر این شهید نیز به شدت مجروح می شوند و هنوز در بیمارستان شیراز بستری بودند. پدر امروز در مراسم تشییع و تدفین فرزندش نبود.

اما بودند پدران و مادرانی که دست فرزندان خردسال شان را گرفته بودند و به این مراسم آمده بودند.

بودند علی اصغرهایی که برای تسلای دل مادرش آمدند و ثابت کردند او تنها نیست و یاد فرزندش هرگز فراموش نخواهد شد.

دانش آموزان همه سرود سلام فرمانده خواندند و با رفیق شهیدشان عهد و بیعت بستند.

تشییع کوچک ترین شهید استان کرمان بر دستان مردم سیرجان

امروز همه با حاج قاسم و شهدا بیعت کردند. پس از تشییع باشکوه که از مقابل اداره آموزش و پرورش سیرجان تا تربت مطهر شهدای گمنام سیرجان واقع در پارک هادی برگزار شد، پیکر مطهر به گلزار شهدای سیرجان منتقل شد و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه و نماینده ولی فقیه در سیرجان حجت الاسلام سید محمود حسینی، پیکر این شهید کوچک در جوار شهدای سیرجان در خاک آرام گرفت.

شایان ذکر است؛ در این مراسم سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و آحاد مردم و دانش آموزان از سیرجان و شهرهای اطراف حضور داشتند.

تشییع کوچک ترین شهید استان کرمان بر دستان مردم سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha