دو شهر "آرماویر ارمنستان" و "کرمان" خواهرخوانده می شوند

استاندار کرمان در دیدار با شهردار آرماویر که به منظور امضای خواهرخواندگی میان این دو شهر به کرمان سفر کرده بود،گفت: با اعلام خواهرخواندگی "آرماویر" و "کرمان" مبنای همکاری و ارتباط مشترک بین دو شهر فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در این دیدار با اشاره به همزمانی این سفر با حضور نخست وزیر ارمنستان در ایران و دیدار با مقامات ارشد کشور، گفت: همزمانی این دو سفر، پیام خوبی برای همکاری‌ های دو جانبه است.

وی ابراز داشت: اعلام خواهرخواندگی "آرماویر" و "کرمان" مبنای همکاری و ارتباط مشترک بین دو شهر است.


استاندار کرمان عنوان کرد: کرمان در حوزه‌ های اقتصادی به ویژه صنعت و معدن ظرفیت خوبی دارد، در مس رتبه پنجم جهانی را داریم و ۷ میلیون تن تولید سالانه فولاد استان کرمان است.


فداکار افزود: در حوزه کشاورزی استان کرمان در سه محصول پسته، خرما و صیفی‌ جات خارج از فصل که صادراتی نیز هستند، شهرت جهانی دارد.


وی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز استان کرمان ظرفیت بالایی دارد و در این زمینه‌ ها نیز می‌ توان همکاری مشترک داشت.

دو شهر "آرماویر ارمنستان" و "کرمان" خواهرخوانده می شوند


"دیوید خداتیان" شهردار آرماویر ارمنستان نیز با بیان اینکه اولین سفر رسمی‌ اش به ایران و استان کرمان است، از همزمانی سفر خود با سفر نخست وزیر ارمنستان و دیدار با مقامات ایران و انجام توافقات ابراز خوشحالی کرد.


وی در توضیح موقعیت و ظرفیت‌ های شهر "آرماویر" گفت: آرماویر در ۴۰ کیلومتری ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و یکی از قطب‌ های کشاورزی محسوب می‌ شود.


شهردار آرماویر با اشاره به تعویق سفر به کرمان به دلیل کرونا عنوان کرد: امیدواریم با این سفر همکاری‌ ها آغاز شود و خواهرخواندگی دو شهر را مدنظر داشته باشیم. برای تبادلات و ارتباطات خارجی اهمیت زیادی قائل هستیم و ارتباط با کرمان جایگاه ویژه‌ ای برای ما دارد. بستر همکاری خوبی برای دو کشور و دو دولت وجود دارد و موافق هستم در حوزه‌های علمی و گردشگری همکاری داشته باشیم.


خداتیان با اشاره به صنایع کشاورزی کشور ارمنستان و شهر آرماویر، گفت: با کمک سرمایه‌ گذاران ایرانی، محصولات پسته و بادام در کشور ارمنستان پرورش داده می‌ شود و فضای امنی برای سرمایه‌ گذاری خارجی در شهر آرماویر وجود دارد.


وی اظهار داشت: دو واحد اقتصادی بزرگ در آرماویر با کمک سرمایه‌ گذاران ایرانی راه‌ اندازی شده که یکی در زمینه بسته‌ بندی خشکبار و دیگری واحد صنعتی و متالورژی است.


شهردار آرماویر از راه‌ اندازی مرکز هوشمند در این شهر خبر داد و گفت: این مرکز در حوزه‌ های فنی، مهندسی، کشاورزی و صنایع پیشرفته کشاورزی فعالیت خواهد داشت و امکانی برای همکاری فراهم می‌ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha