حذف ۵ هزار محدوده معدنی در استان کرمان

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۰ پهنه معدنی ثبت شده در استان کرمان، گفت گفت: ۵ هزار محدوده معدنی به لحاظ اصلاح بند قانونی حذف می‌ شوند و فقط افرادی که توان فنی و مالی داشته باشند، اجازه فعالیت در این زمینه را دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد با بیان اینکه پنج هزار محدوده معدنی به لحاظ اصلاح بند قانونی حذف می‌ شوند و فقط افرادی که توان فنی و مالی داشته باشند، اجازه فعالیت دارند؛ گفت: اصلاح قانون معادن در دستور کار کشور است و استان کرمان نیز پیشنهاداتی ارائه کرده تا از این ظرفیت خدادای در چارچوب ظرفیت‌ های قانونی بهره ببریم.


وی با بیان اینکه در استان کرمان ۴۲ ماده معدنی شناخته شده است گفت: اکتشافات ما سطحی بوده و تقریبا باید حدود ۷ درصد به سمت اکتشافات عمیق برویم.


رئیس سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: حدود ۷۲۰۰ محدوده معدنی ثبت شده داریم، ولی امکان اکتشاف نداشتند و متاسفانه ضوابط و دستو رالعمل‌ ها به گونه ای است، که امکان مزایده نیز نبوده و در نتیجه مجوزها باطل شده است؛ به همین دلیل چند پیشنهاد در قانون‌ معادن آماده کردیم.


مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان هم با بیان این مطلب که حدود ۷۰ یا ۸۰ درصد درآمد مالیاتی استان از معادن استان می‌باشد، گفت: متاسفانه تکیه توسعه و اشتغال استان بر منابع معدنی است و بدانید که عمر معادن استان کرمان بیش از ۲۰ سال نیست و از حالا باید برای ۲۰ سال آینده فکر کرد.


وی افزود: تاکنون از محل حقوق دولتی معادن ۸ هزار میلیارد تومان از معادن استان کرمان به خزانه دولت واریز شده و طبق قانون باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان به استان بر می گشت، که تا این لحظه یک ریال آن برنگشته است و باید مدنظر داشت که از محل این منابع می‌ توانستیم شاخص‌های آموزشی و بهداشتی استان را ارتقا دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha