ارائه آموزش‌ های پیشگیری از حوادث و آتش‌ نشانی به بیش از ۲ هزار شهروند کرمانی

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در مهر ماه سالجاری، ۲ هزار و ۸۳۵ نفر از شهروندان کرمانی، آموزش‌ های پیشگیری از حوادث و آتش‌ نشانی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی، گفت: در مهر ماه سالجاری، آتش‌ نشانان کرمانی در ٣٢٠ عملیات، ٨١ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.

وی افزود: در این مدت، ١۴٩ عملیات اطفای حریق و ١٧١ عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌ دلیل بی‌ احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: از مجموع ١۴٩ حادثۀ آتش‌ سوزی در ماه گذشته، ۶۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٢ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٢١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٩ مورد مربوط به مراکز تجاری، ٢۴ مورد مربوط به جنگل و درختان، ۲ مورد مربوط به اماکن دولتی، ۲ مورد مربوط به حریق انبارها و محل نگهداری کالا و ۵ مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است.

بابایی تصریح کرد: از مجموع ١٧١ عملیات امداد و نجات در مدت یاد شده، ٣۶ مورد زنده‌ گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۴٩ مورد زنده‌ گیری مارهای سمی و غیرسمی، ٢۵ مورد چیدن حلقه و قفل، ١١ مورد امداد آسانسور، ١۵ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۲ مورد امداد و نجات از کوه و بلندی و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این عملیات‌ ها ٨١ نفر از شهروندان نجات یافتند و ٣٣ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از ارائه آموزش‌ های پیشگیری و آتش‌ نشانی به ٢٨٣۵ نفر از شهروندان و دانش‌ آموزان توسط کارشناسان سازمان آتش‌ نشانی در مهرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت یادشده، ١۶٢ مورد، مشاورۀ ایمنی و ۵٠ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha