پدافند غیرعامل با هیچ بهانه و توجیهی نباید متوقف شود

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۷ گفت: پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، دبیرستاد مدیریت بحران و پدافند غیدعامل منطقه ۱۷ بااشاره به پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد.
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه افزود: پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود. تنها راه مقابله با این تهدیدات این است که وضعیت داخلی به گونه ای ساماندهی شود که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند.
وی اظهار کرد: ندانستن اینکه دشمن چه در سر دارد و چه اقدامی می خواهد انجام دهد، غفلتی است که ممکن است ما را از امکان برخورد و دفاع محروم کند. تا زمانی که دشمن و تهدیدات وجود دارد، باید فکر و آمادگی دفاعی وجود داشته باشد.
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه تصریح کرد: در پدافند غیرعامل سه مقوله وجود دارد که یکی از آنها تهدیدات خارجی است که می تواند روی زیرساخت های کشور تاثیر داشته باشد. دومین مقوله عنصر سیستم ملی است که شامل حکومت، زیرساخت های دولت، مردم و بخش دفاع است و سومین مقوله عنصر تهدید است.
وی با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل گفت: ایمن سازی مراکز حیاتی یکی از اهداف پدافند غیرعامل و دیگری توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص است. ماموریتی که پدافند غیرعامل برای شهر تهران یا کل کشور دارد، یکی هم افزایی و هماهنگی های بین سازمانی در راستای تسهیل مدیریت بحران و دیگری تداوم کارکردهای ضروری است.
دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۷ اظهار کرد: مسئله بعدی نهادینه سازی اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در مجموعه شهرداری و نکته آخر سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبردی و نظارت بر پدافند غیرعامل در سطح منطقه است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل هر ماه جلساتی در ستاد مدیریت بحران منطقه با اعضاء تخصصی برگزار می شود و در خصوص چندین موضوع در زمینه پدافند غیرعامل بحث و تبادل نظر می شود و مصوباتی که در جلسه اتخاد می شود جهت تصمیم گیری نهایی به سازمان مدیریت بحران شهر تهران ارسال می شود.انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha