کاهش ذخایر خون کرمان به علت شیوع آنفلوآنزا

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: به دلیل شروع آنفلوآنزا، از تعداد مراجعه اهداکنندگان خون در استان کاسته شده و همین امر باعث کاهش ذخایر خون استان شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، ایرج شکوهی با بیان این‌که در فصول سرد سال به جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی، باید ذخایر خون افزایش پیدا کند و این امر وابسته به همت مردم و مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی است، افزود: مبتلایان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌توانند دو هفته پس از بهبود، برای اهدای خون داوطلب شوند.

او ادامه داد: بیماران تالاسمی و هموفیلی از مصرف‌کنندگان دائمی خون هستند و بیش از ۳۰ درصد از خون اهدایی توسط بیماران مبتلا به تالاسمی مصرف می‌شود.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمان؛ از سوی دیگر مصرف خون در مصدومان حوادث، بیماران نیازمند اعمال جراحی و بیماران مبتلا به سرطان نیز حیاتی است.

او اضافه کرد: به مناسبت روز کتاب و کتابخانه کمپینی با عنوان «کتابخون» همزمان با سراسر کشور از ۲۴ آبان تا ۲۸ آبان‌ماه آغاز می‌شود که از کلیۀ کارکنان شاغل در کتابخانه‌های عمومی، گروه‌های مختلف مرتبط با مجموعه کتابخانه‌ها و کتاب‌دوستان عزیز دعوت به عمل می‌آید تا با پیوستن به این پویش، ضمن گرامیداشت هفتۀ کتاب و کتابخوانی، با اهدای خون خود به بیماران نیازمند، به آن‌ها فرصت زندگی ببخشند.

شکوهی، ضمن تقدیر از مردم شریف دیار کریمان که در تمام روزهای گرم و سرد بدون هیچ‌گونه چشمداشتی برای نجات جان بیماران می‌کوشند، گفت: انتقال خون استان نیازمند به تمام گروه‌های خونی، خصوصا گروه‌های خونی منفی است و کلیه پایگاه‌های انتقال خون استان منتظر ارائه خدمت به اهداکنندگان خون هستند.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha