طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در دستور کار مجلس است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم بجنورد نسبت به ضرورت در اولویت قرار گرفتن طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش یادآور شد که این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: مطابق ماده 3 قانون اساسی ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضرور مورد تاکید قرار گرفته است؛ این در حالی است که به دلیل عدم طرح ساماندهی نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش، طرحی در این خصوص با 120 امضا در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معاونت قوانین چندین بار این طرح را در دستورکار قرار داده اما از دستورکار خارج شده لذا نتیجه این شد که اکنون در آموزش و پرورش برای پرکردن کلاس های خالی از بازنشسته ها دعوت می شود.

وی ادامه داد: در واقع بازنشسته ای که چندین سال از کلاس درس فاصله گرفته مجددا باز می گردد و یا برخی از بازنشستگان را به مناطق مختلف برای رفع نیاز اعزام می کند و این در حالی است که باید برای نیروهای تحصیلکرده پاسخی داشته باشیم؛ امروزه موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال پاشنه آشیل خیلی از جریانات داخل کشور است به عبارتی برای جوانان فارغ التحصیل اشتغال ایجاد نمی کنیم اما بازنشستگان را بازمی گردانیم.

وحیدی تصریح کرد: در این میان آموزش و پرورش نیز بدون دریافت مجوز از مجلس شورای اسلامی با یکسری از نیروها قرارداد می بندد براین اساس مشاهده می شود که مردم نسبت به نحوه جریان مدیریت در آموزش و پرورش اعتراض می کنند؛ همچنین پاداش بازنشستگان 1400 را نمی دهیم اما از آن ها می خواهیم که در کلاس درس حاضر شوند؛ معاونت قوانین باید عنوان کند چرا ترتیب امضای نمایندگان را رعایت نکرده است.

دکتر محدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم بجنورد، گفت: بحث ساماندهی نیروهای غیررسمی از دستورکار خارج نشده و در ردیف 14 دستورکار قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح، کرد: قبلا نیز گفته ام خیلی ها به من مراجعه می کنند و می گویند شما به عنوان رئیس مجلس مخالف این امر هستید و این در حالی است که من با ساماندهی مخالف نیستم بلکه موافقم البته بنا بر این است که این موضوع با معاونت امور استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مورد توافق قرار بگیرد تا مسائل مانند بار مالی و اصلاح ساختار رعایت شود.

وی تصریح کرد: در این میان فرصت گذاشته ام تا جلسه مشترک بین کمیسیون یاد شده و معاونت ریاست جمهوری برگزار شود؛ در رابطه با بازنشستگان معلم نیز هفته گذشته این موضوع را مطرح کردم لذا اکنون نیز به آقای نوری وزیر آموزش و پرورش تذکر می دهم که خلاف قانون بازنشستگی نباید عمل کند لذا کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha