واحد شماره 5 گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید بازگشت

واحد شماره 5 گازی نیروگاه شهیدرجایی که جهت بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل از شبکه سراسری تولید، خارج شده بود، مجددا به شبکه سراسری تولید بازگشت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت "بهمن غنوی" معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی عنوان کرد: در حوزه ابزاردقیق متخصصان این نیروگاه، کالیبراسیون نهایی رشیو والوها، کالیبراسیون نهایی کنترال‌والوها، بازکردن، تست و نصب ترموکوپل‌های ویل‌اسپیس، کالیبراسیون کنتور گاز توربین، تست نرم‌افزارهای کامپیوتری، تست و کالیبراسیون پرشر سوئیچ‌ها، تست و کالیبره نشان‌دهنده‌ها، تنظیم الکتروموتو تورک‌اجاستر، دمونتاژ، سرویس و مونتاژ تجهیزات، بازکردن، بازدید و تست جرقه‌زنها، اندازه‌گیری و تست و تعمیر انواع تجهیزات ابزاردقیقی را انجام دادند.


غنوی افزود: همچنین در حوزه الکتریک، بازدید از ایرکاندیشن سوئیچ‌گیر ماژول، بازدید از سکسیونر 138کیلوولت، بازدید و سرویس پانل مربوط به تحریک و مدارات فرمان، بازدید و تست کنترل ظرفیت باتری‌ها، بازدید الکتروموتورها ، بازدید و سرویس الکتروموتور تورک‌اجاستر، بازدید و سرویس الکتروموتور فن‌های خنک‌کاری ترانس اصلی و انجام تست‌های مربوطه بر روی انواع تجهیزات الکتریکی از سوی متخصصان امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شد .


معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی، یادآور شد: بازدید محفظه احتراق، بازدید و تعمیر اگزوزها، بازدید از پره‌های گایدون، بازدید و تعویض شرودهای معیوب ردیف 1،2و3، دمونتاژ ریتینرهای کراس‌فایرتیوب، بازدید و تعویض قطعات آسیب‌دیده نازل‌های سوخت، بازدید و بازسازی فیدواتر هیتر بویلر و... بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات‌مکانیک این نیروگاه به انجام رسید.


تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد شماره پنج گازی، به مدت 20 روز و از سوی کارکنان مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق این نیروگاه به‌منظور افزایش آمادگی واحدهای سیزده‌گانه انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha