شبکه بهداشت و درمان خنج، دوره آموزشی “تغذیه در بحران” را برگزار کرد

دوره آموزشی "تغذیه در بحران" با حضور جمعی از کارکنان در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان خنج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دوره آموزشی “تغذیه در بحران” با حضور جمعی از کارکنان در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج برگزار شد.
کوثر شهریاری کارشناس تغذیه این شبکه در این دوره آموزشی طی سخنانی با اشاره به نقش مواد مغذی در بدن و اهمیت بالای آن، به تفاوت‌های زنان و مردان از نظر تغذیه پرداخت.
وی اهداف مدیریت تغذیه در بحران را ارتقاء کیفیت خدمات تغذیه‌ای، کنترل شیوع سوء تغذیه، جلوگیری از بروز موارد جدید سوء تغذیه به ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر، ارتقاء آگاهی جامعه و کارکنان و همچنین طراحی و اجرای مداخلات مناسب عنوان کرد.
این کارشناس تغذیه اظهار داشت: آب، بهداشت محیط، پناهگاه، غذا و تغذیه، مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت‌های روانی از جمله نیازهای اساسی افراد در زمان بحران است.
شهریاری با اشاره به تاثیر بحران‌ها بر وضع تغذیه، گفت: این تاثیرها بستگی به نوع بحران، مدت زمان اثر بحران، وسعت منطقه تحت تاثیر و وضعیت تغذیه منطقه قبل از بحران دارد.
وی عنوان کرد: برخی از بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و خشکسالی، بر بهداشت و تغذیه جامعه تاثیر زیادی دارد که لازم است پیش از وقوع آنها، آمادگی لازم را داشته باشیم.
در ادامه این دوره آموزشی، امیرعلی صفری‌زاده کارشناس واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت ودرمان خنج در مطالبی با بیان اینکه زندگی بشر همواره با حوادث غیرمترقبه همراه بوده است، تصریح کرد: جنگ، آتش‌سوزی در منازل، تصادف مرگبار با اتومبیل، سقوط هواپیما، فروریختن مسیر عابرین، آزادشدن مواد شیمیایی سمی و حوادث هسته‌ای از جمله موارد بلایای انسان‌ساخته است.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به مسائل روانشناختی بعد از وقوع حوادث و بلایای طبیعی و نقش آن در کاهش عوارض بعدی، به نظر می‌رسد تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد حمایت‌های روانی – اجتماعی در حوادث غیرمترقبه و بلایا با شرح وظایف معین، لازم باشد.

صفری‌زاده در ادامه نحوه برخورد با افراد آسیب‌دیده در حوادث را به تفکیک رده‌های مختلف سنی، آموزش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha