ارائه واکسن 4 ظرفیتی آنفولانزا در داروخانه هلال احمر

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: واکسن 4 ظرفیتی ویروس آنفولانزا در داروخانه هلال احمر موجود است و متقاضیان می توانند این واکسن را تهیه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ محمدرضا زرگر گفت: در داروخانه هلال احمر علاوه بر داروهای عمومی، داروهای کمیاب نیز عرضه می شود.

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان به اینکه داروخانه هلال احمر مأمنی برای بیماران نیازمند به داروهای خاص است، افزود: تمام تلاش همکاران شاغل در این داروخانه بر این است تا با تامین و توزیع داروهای بیماری های خاص مانند شیمی درمانی، ms، پیوند، روماتولوژی مرهم و تسکینی برای آلام دردمندان باشند.

وی داروخانه هلال را جز 5 داروخانه تخصصی برتر در کلانشهر اهواز معرفی و عنوان کرد: بیماران خاص پس از دریافت معرفی نامه نوع بیماری و داروی مصرفی از سوی پزشک متخصص و تشکیل پرونده در موسسات بیمه گذار خود ، می توانند برای تحویل داروهای مورد نیازشان به داروخانه هلال احمر مراجعه کنند.

زرگر همچنین در تشریح ارائه خدمت دارویی در قالب تک نسخه ای با اشاره به اینکه داروهای تک نسخه ای داروهایی هستند که در فارموکویه دارویی کشور نیستند و بنا به تشخیص پزشکان متخخص طی فرآیندی تهیه می شوند، ادامه داد: داروهایی که به دلیل تجویز بسیار پایین آنها توسط پزشک متخصص به کشور به صورت عمده وارد نمی شوند و متقاضیان بسیار کمی دارند با مشارکت شرکت های دارای مجوز واردات، تهیه و پس از طی فرآیندی از طریق این داروخانه تحویل بیماران متقاضی می شود.

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان با گلایه از تحریم های فلج کننده که عرضه دارو را نیز با مشکل مواجه کرده تصریح کرد: در تمام کشور با بحث کمبود دارو مواجه هستیم اما خوشبختانه نمونه ایرانی بعضی داروها وجود دارد که می تواند در کاهش التیام بیماران، موثر باشند.

او در پاسخ به این سوال که تخفیفات دارویی شامل چه افرادی می شود، بیان کرد: با عقد تفاهم نامه بین داروخانه و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی این خدمت میسر شده تا افراد با توان مالی کم و با شرایط مندرج در دستورالعمل آن معاونت بتوانند از آن تسهیلات بهره مند شوند. البته با انعقاد تفاهم نامه ای که با معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر وجود دارد بیماران نیازمند هم با ارائه مدارک مورد درمانی و تشکیل پرونده های حمایتی نیز می تواند حداکثر 2 بار در سال از این تخفیف بهره گیرد.

زرگر با اشاره به شیوع ویروس آنفولانزا در جامعه ادامه داد: واکسن 4 ظرفیتی این ویروس در داروخانه هلال احمر موجود است و متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری این واکسن را تهیه کنند.

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: شهروندان می توانند همه روزه از ساعت 7/30 الی 20 در روزهای کاری جهت دریافت خدمات دارویی به داروخانه هلال احمر واقع در اهواز خیابان کیانپارس 13 شرقی جنب جمعیت هلال احمر استان خوزستان مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha