انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

مدیر موسسه مردمی نفس کرمان، در همایش هستی شناسی جنین و حرمت سقط جنین، گفت: با پژوهشی که در کشور انجام شده است، سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار مورد سقط جنین در کشور انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این همایش، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، گفت: توجه به جمعیت امروزه اهمیت ویژه ای دارد؛ به طوریکه دیده می شود مهارت های اجتماعی که در خانواده های چند فرزندی آموخته می شود، در خانواده های تک فرزندی کمتر دیده می شود.

دکتر احمدی نژاد، افزود: بحث سقط جنین با پیشگیری از بارداری متفاوت است و باید در خصوص هر کدام جداگانه بحث کرد که در این همایش به بحث سقط جنین پرداخته می شود

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

دکتر نوذر نخعی متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز، به اهمیت برگزاری این همایش اشاره و اظهار کرد: در بحث سقط جنین، ما می توانیم در مواجهه با فردی که قصد انجام سقط را داشته باشند، سه رفتار را از خود نشان دهیم.

وی افزود: ما می توانیم بگوییم کاری به او نداشته باشید، می توانیم او راهنمایی کنیم و یا به نکاتی اشاره کنیم و با لحن و کلام پیشگیری کنیم.

این متخصص پزشکی اجتماعی تصریح کرد: عمق بینش در خصوص کار باید بیش از اینها باشد، تا وقتی نیاز است شخصی را راهنمایی کنیم و اطلاعات زیادی داشته باشیم.

دکتر نخعی متذکر شد: از موضوع سقط نباید به راحتی گذشت و باید اثری گذاشت تا سقط قباحت خود را از دست ندهد.

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

در ادامه این همایش، زهرا نژاد حیدری مدیر موسسه مردمی نفس گفت: مرکز نفس یک مرکز مردمی بوده، که در مواجهه با چالش های جمعیتی و بحران جمعیت راه اندازی شده است، تا تمرکز بر روی سقط جنین انجام شود.

وی گفت: با پژوهشی که در کشور انجام شده است بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار سقط در سال انجام می شود.

مدیر موسسه نفس، ادامه داد: ۹۳ درصد این سقط ها در بستر خانواده و به دست پدر و مادر صورت می گیرد، که شناسایی افرادی که تصمیم به سقط می گیرند، مهم ترین قسمت خدمت ما در مرکز نفس است.

نژاد حیدری از شرکت کنندگان در خواست کرد: درخواست داریم مادرانی که تصمیم به سقط دارند، را به مرکز نفس ارجاع دهید تا با مشاورانمان با آگاه سازی و فرهنگ سازی آنها را از این تصمیم منصرف کنیم.

وی در خصوص حوزه کاری این مرکز توضیح داد: این مرکز در مورد مشکلاتی که پدر و مادر را به سمت سقط سوق می دهد راه حل هایی را ارائه می دهد، مثل مشکلات معیشتی که ۲۵ درصد علت را به مرکز و اختصاص داده و ۷۵ درصد بقیه علل هستند.

مدیر موسسه نفس گفت: این دغدغه باید ایجاد شود و بسیج همگانی ایجاد شود تا بتوانیم مانع از این موضوع شده و کمک کنیم به حداقل خود برسد.

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

حجت الله حاجی کاظم پژوهشگر سقط جنین، از دیگر سخنرانان این مراسم بود که مطالبی در خصوص سیر تحولات جهان در زمینه سقط عمدی جنین و گفتمان تازه حمایت از حیات جنین در ایران و ارائه الگوهای حمایت از جنین را ارائه کرد.

همچنین دکتر محسن رضایی آدریانی دکترای تخصصی اخلاق پزشکی، عضو هیات علمی و معاون درمان علوم پزشکی قم و پژوهشگر در حوزه سقط جنین در خصوص سقط و قتل جنین از منظر اخلاق پزشکی مسائلی را مطرح کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رسول مزروعی متخصص فقهی و پژوهشگر فقه شناسی سقط نیز در حوزه هستی شناسی جنین و چالش های سقط و قتل جنین، نتایج پژوهش های خود را بیان کرد

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

دکتر طاهره لباف پزشک متخصص زنان و زایمان عضو هیات علمی و عضو شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص عوارض سقط عمدی جنین و فرصت های بارداری برای سلامت زنان مطالب علمی خود را ارائه کرد.

گفتنی است، همایش هستی شناسی جنین و حرمت سقط به همت معاونت های آموزشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مرکز مردمی نفس، بسیج جامعه پزشکی و معاونت اجتماعی قوه قضائیه و با شرکت ماماها، متخصصین زنان و زایمان و پزشکان عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل سالن همایش شهدای مدافع سلامت بیمارستان شهید باهنر برگزار شد.

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

انجام سالانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ مورد سقط جنین در کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha