حجم بالای سوانح رانندگی در کرمان مربوط به راه های روستایی است

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه حجم تصادفات در راههای روستایی استان کرمان بالا است، گفت: این امر موجب می شود تا در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک و استانداردسازی راه ها تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار حسن مومنی، در آیین افتتاح پلیس راه فهرج _ زاهدان با اشاره به دغدغه‌ های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه افزایش تصادفات در کشور، گفت: ایشان بارها در زمینه تصادفات گلایه و ابراز ناراحتی کردند و فرموده اند: بحث تصادفات، یکی از غصه‌ های بزرگ من است.

بیش از ۳۳ دستگاه اجرایی در امر تصادفات دخیل هستند

وی و افزود: در حوزه تصادفات و سوانح رانندگی، بیش از ۳۳ دستگاه اجرایی در کشور دخیل هستند، لذا باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و همه با یک همت جهادی تلاش کنیم که به مردم آسیبی نرسد.

فرمانده پلیس راه کشور با تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی رانندگی، عنوان کرد: در کشورمان با مرگ جوانان رو به رو هستیم و ۶ درصد جان باختگان ما بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سال که سن کار هستند، می باشند و بیشترین قربانیان تصادفات نیز بین سنین ۲۰ تا ۳۰ می باشند.

سردار مومنی گفت: طبق بررسی هایی که در کل کشور صورت گرفته است، ۸۲ درصد تصادفات به علت ۴ عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب‌ آلودگی راننده است، که متاسفانه در استان کرمان هم این موارد بسیار زیاد است.

وی در ادامه ابراز داشت: به‌ علت شرایط جغرافیایی استان کرمان، جاده‌ های بسیار خسته‌ کننده و شرایط آب و هوایی موجب خستگی و خواب‌ آلودگی رانندگان می‌ شود. ما اگر بتوانیم این ۴ عامل را کنترل کنیم، می‌توانیم ۸۲ درصد تصادفات را کاهش دهیم، که در این زمینه نقش اصلی این را راننده دارد.

آمار تصادفات در جاده های روستایی بیش از جمعیت روستانشین کشور است

فرمانده پلیس راه کشور افزود: جمعیت روستا نشین کشور، ۲۷ درصد است؛ ولی میزان قربانی های ما در تصادفات ۳۹ درصد از روستانشینان می باشد، که نیاز است در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی در روستاها بیشتر کار کنیم.

سردار مومنی بیان کرد: در کشور ما حدود ۸ درصد تصادفات روستایی داریم؛ اما در استان کرمان تصادفات در راه های روستایی خیلی بیشتر از آمار کشوری است و می‌ طلبد در این استان به راه‌ های روستایی توجه ویژه‌ ای شود و در این زمینه بخشی از کار مربوط به توجه به فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه پاسگاه پلیس راه فهرج_زاهدان با کاری جهادی و انقلابی احداث شد، ادامه داد: در استان کرمان ظرفیت‌ های خوبی وجود دارد، که در حوزه ایمن‌ سازی راه‌ ها باید از ظرفیت‌ های استان استفاده کرد.

رئیس پلیس راه کشور همچنین در زمینه راه اندازی پلیس راه فهرج - زاهدان با بیان اینکه این مجموعه با کاری جهادی و انقلابی احداث شد، گفت: با راه اندازی پلیس راه فهرج - زاهدان خدمت رسانی به مردم آسان می‌شود؛ زیرا در گذشته اگر در این منطقه تصادفی رخ می‌داد، پلیس راه می‌بایست از شهرستان‌های بم و ریگان برای رسیدگی به تصادف به اینجا بیاید.

وضعیت ایمنی راه های استان کرمان مناسب نیست

سردار مومنی با بیان اینکه استان کرمان از نظر کاهش تصادفات جزء استان‌ های هدف پلیس راه کشور است، بیان داشت: طبق بازدیدی که از راه‌ های استان داشتم، وضعیت راه‌ ها و ایمنی راه‌ ها مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه با تخلفات حادثه ساز بدون اغماض برخورد می‌ شود، اظهار کرد: هدف از اعمال قانون جریمه نیست و اگر در استانی تصادف وجود نداشت، نیاز نیست برگ جریمه‌ ای نوشته شود؛ اما به همکاران گفته ایم با تخلفات حادثه ساز برخورد شود.

رئیس پلیس راه کشور خواستار همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران، ائمه جماعات در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی شد و خاطرنشان کرد: ابتدا باید کار فرهنگی انجام شود و سپس کار ایمن سازی صورت گیرد. به هرحال در هر استانی می‌ طلبد، که بررسی دقیقی در حیطه همان استان در زمینه تصادفات صورت گیرد و تصمیمات لازم گرفته شود.

شایان ذکر است؛ پاسگاه پلیس راه فهرج - زاهدان با حضور رییس پلیس راه کشور و دیگر مسئولان مردم، خانواده شهیدجلالی صدر و معتمدین شهرستان فهرج افتتاح شد و سروان حسن وفادار به عنوان فرمانده این پاسگاه منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha