۶۵ درصد مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: هم اکنون با سیاست های مناسب بخش قابل توجهی از مردم تحت پوشش بیمه قرار دارند و ۶۵ درصد مردم استان نیز زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان، گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از مردم تحت پوشش بیمه قرار دارند و ۶۵ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معادل ۶۵ درصد از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار دارند.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی بین سازمان بیمه سلامت استان کرمان با بیمارستان ها، مراکز درمانی و داروخانه ها جریان دارد، به حذف بخشی از ارز ترجیحی دارو نیز اشاره و اظهار کرد: افزایش قیمت دارو از محل حذف ارز مورد توجه بیمه سلامت قرار گرفته است، تا مردم در زمان دریافت دارو متحمل هزینه های کمتری شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان؛ عنوان کرد: ۹۰ درصد هزینه‌ های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ های درمان سرپایی افراد تحت پوشش، توسط این بیمه در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستانی پرداخت می شود، که این خود نشانه حمایت از جامعه در بخش سلامت و درمان می باشد.

جعفری ادامه داد: بیماران صعب العلاج، خاص و افرادی که مبتلا به بیماری های نادر هستند، همچنین افراد معلول جهت بازتوانی، توانبخشی، شنوایی سنجی و.. تقریبا در هزینه های دارو به صورت ۱۰۰ درصد زیر پوشش بیمه‌ سلامت هستند و برای تهیه داروهای گران قیمت نیز هیچ هزینه ای متقبل نمی شوند.

وی همچنین از تأمین ۹۰ درصد از هزینه درمان زوج‌ های نابارور استان خبر داد؛ که این افراد پس از بیمه رایگان سلامت به مراکز درمانی معرفی می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان؛ با بیان اینکه همه در بحث فرزند آوری و صیانت از خانواده مسئول هستیم، تصریح کرد: به همین علت مادران باردار و فرزند تا پنج سالگی زیرپوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند.

جعفری خاطرنشان کرد: خدمات بیمه سلامت به صورت کامل به طور الکترونیکی انجام می شود و ۱۸۰ نقطه استان کرمان نیز این خدمات را به صورت حضوری به افراد ارائه می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha