استفاده از ظرفیت خیّران در بحث درمان معتادان

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خیران در بحث درمان معتادان استفاده کرد، گفت: بازپروری روحی و روانی معتادان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راه باید از ظرفیت خیران نیز بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار زاهدیان در سفر خود به استان کرمان و در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خیّران در بحث درمان معتادان استفاده کرد، گفت: بازپروری روحی و روانی معتادان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راه باید از ظرفیت خیّران نیز بهره گرفت.


وی افزود: نیاز است علاوه بر مبارزه با پولشویی، اموال قاچاقچیان هرچه زودتر تبدیل به احسن شوند و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به کار گرفته شوند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، تصریح کرد: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید چند بعدی انجام شود و در این راه بایستی از یک برنامه جامع بهره گرفت و بر اساس آن اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی کرد.


سردار زاهدیان، ابراز داشت: افراد معتاد به دلیل افزایش قیمت مواد مخدر سنتی روی به روانگردان ها آورده اند و به همین دلیل سیستم درمان کشور نیز باید خود را آماده ورود به این حوزه کند.

سرهنگ روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز، گفت: نیاز است برای نگهداری ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در استان و مواد مخدر کشف شده مکان های مناسبی در نظر گرفته شود.

استاندار کرمان هم با یادآوری اینکه هزینه های مادی، اجتماعی و معنوی زیادی در راه مبارزه با مواد مخدر به استان کرمان تحمیل شده است، گفت: به همین دلیل نیاز است از استان کرمان حمایت بیشتری شود.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به کشفیات انجام شده در استان کرمان، اظهار کرد: این کشفیات که بیش از ۵۲ تن در سال جاری است، حاکی از در خط مقدم بودن این استان است، اما به رغم این مهم از سوی مرکز حمایت چندانی در زمینه تامین تجهیزات از استان کرمان نشده است.


رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه سند راهبردی تامین امنیت استان کرمان، تدوین شده است، خاطرنشان کرد: در بین ۹ کلان مسئله امنیتی از اعتیاد نیز یاد شده است و بایستی در بحث تامین دستگاه ایکس ری ، دوربین های نظارتی و حرارتی ، خودروهای سبک و سنگین و پهپادهای شناسایی اعتبارات لازم به استان کرمان تخصیص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha