باید کشاورزی را به سمت امنیت غذایی پیش ببریم

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در حاشیه سفر خود به استان کرمان؛ گفت: ما ماموریت داریم جهت بهبود امنیت غذایی تلاش کنیم و از این جهت کشاورزی را به سمت امنیت غذایی پیش می‌ بریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید پرویز فتاح در دیدار با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، با بیان اینکه به دنبال توسعه الگوی کشت مناسب در استان کرمان هستیم، گفت: ما ماموریت داریم بر امنیت غذایی تلاش کنیم و از این جهت کشاورزی را به سمت امنیت غذایی پیش می‌ بریم.

وی با اشاره به طرح مجتمع کشاورزی، باغی و زراعی بنیاد مستضعفان در شهرستان ارزوئیه، افزود: قبلا گلخانه‌ ای در ارزوئیه وجود نداشت و الان طرحی به وسعت ۲۰ هکتار با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان راه‌ اندازی شده است که مراحل گازرسانی آن به زودی انجام خواهد شد.


رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور، با اشاره به محدودیت آب در منطقه، اظهار داشت: بهتر است متناسب با آب منطقه به سمت محصولات آبی کمتر برویم و سعی کنیم از آبیاری قطره‌ ای و بازچرخانی آب برای گلخانه‌ ها استفاده کنیم.

باید کشاورزی را به سمت امنیت غذایی پیش ببریم


فتاح؛ با بیان اینکه ما به دنبال توسعه الگوی کشت مناسب در استان کرمان هستیم، گفت: محصولات هر منطقه‌ ای در چارچوب و استراتژی بنیاد باید باشند، لذا عادت‌ های زراعی را تغییر دهیم و برای توسعه بر اساس چارچوب عمل کنیم.


وی با بیان اینکه ۲ هزار بسته غذایی و معیشتی بین محرومان در ارزوئیه توزیع می‌ شود، افزود: یک دستگاه آمبولانس به ارزوئیه اختصاص داده شده است و بیمارستان منطقه و خانه بهداشت این شهرستان نیز تجهیز می‌ شود و چند زمین ورزشی نیز بررسی شده است.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه کارخانه نساجی کرمان سال‌ ها پیش تعطیل شده و بلا استفاده مانده است، افزود: سعی ما بر این است که ملک این کارخانه مولدسازی شود و حتماً به نفع استان کرمان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha