رفع تنش آبی استان کرمان در آینده ای نزدیک

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان؛ با اشاره به وجود تنش های آبی در استان کرمان، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد رفع این تنش در کرمان خواهیم بود، بسیج با مدیریت جهادی و با فکر و اندیشه بلند جلوی دغدغه ها و مشکلات خواهد ایستاد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار محمدعلی نظری در صحبت های خود به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج مولود انقلاب و مولود فکر و اندیشه بلند حضرت امام(ره) است. در سال ۵۸ بعد از اتفاقات امنیتی برای کمک به نیروهای نظامی و پالایش سطح شهر و کمک به مردم به صورت مردمی ظهور و بروز کرد.

وی افزود: فکر بلند و آیند نگری امام این بود که روزی در همه ادوار بسیج پیشبرنده انقلاب است و دوستان راهبردی فکر نمی کردند بسیج در مسائل بازسازی علمی، امنیتی و توانمندی در کشور توانمند شود و امروز نقش بسیج در همه جا نمایان است و تا زمانی که نظام پا برجاست، پرچم مقدس ما به دست آقا امام زمان(ع) تقدیم شود با بسیج همراه هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله تصریح کرد: بن بست شکنی های زیادی در دوران دفاع مقدس توسط بسیج انجام شده و کارهای بزرگی بعد از جنگ در زمینه پشتیبانی، بازسازی، فلج اطفال، درمان، عمران و آبرسانی صورت گرفته است، حتی بسیج در بحث توانمندی های دفاعی هم نقش مهم و بسزایی داشته است.

سردار نظری عنوان کرد: اگر بسیج و بسیجیان در عرصه های مختلف ورود پیدا نمی کردند، شاید خیلی از رتبه های ایران در بین کشور های توانمند در زمینه های علمی، پزشکی و دفاعی ناکام می ماند. این مدیریت جهادی و فکر بسیج بود، که باعث شد در این جایگاه های برتر باشیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: در استان کرمان از همان ابتدا بحث تشکیل بسیج شکل گرفت و به صورت پایگاه های بسیج فعالیت می کرد و امروز به شکل نواحی مقاومت و شبکه های بزرگ و عظیمی از پایگاه ها ، حوزه ها، نواحی مقاومت، گروه های جهادی، شبکه های صالحین و فضای مجازی شکل گرفته است؛ به طوری که اگر در هر عرصه ای مشکلی در کشور به وجود آید می توانیم از شبکه های بسیج استفاده کنیم و به کمک دستگاههای اجرایی و نهادهای مختلف برویم.

رفع تنش آبی کرمان در آینده ای نزدیک

سردار نظری گفت: کارهای مختلفی در استان انجام شده که به صورت پایلوت کشوری در آمده است.در خصوص آبرسانی، در بعضی از روستاهای ما دچار تنش آبی هستند و یا شبکه معیوب است، بسیج ورود کرد و در آینده ای نزدیک شاهد رفع این تنش در کرمان خواهیم بود، بسیج با مدیریت جهادی و با فکر و اندیشه بلند جلو دغدغه ها و مشکلات خواهد ایستاد.


وی اذعان کرد: استارت بحث آبرسانی با شعار مرد میدان و با اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی زده شد و دوستان ما با توجه به روحیه شهید حاج قاسم که مردمی و به دنبال خدمت رسانی به محرومین بود بحث تنش آبی را دنبال کردند. حتی جاهایی که دارای یک خانوار و یا دو خانوار بود را بررسی کردند، چرا که همه مردم ما و همشهریان ما هستند.

فرمانده سپاه ثارالله یادآور شد: کار بیش از ۱۷۰۰ روستا را در بحث مرد میدان شروع کردیم و با توجه به سن شهید حاج قاسم سلیمانی، به همان تعداد از روستاهایی که دچار تنش آبی شدید بودند این بحث را شروع کردیم و توسط اعتباراتی که خود سپاه و خیرین جذب کردیم تا الان موفق شدیم ۴۰۹ روستا و بیش از ۱۶۰ هزار نفر را از نعمت آب شرب برخوردار کنیم.

سردار نظری گفت: ابتدا در بحث مرد میدان به برکت عمر شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه آبرسانی ۶۳ روستا به ۶۳ روستا ادامه پیدا کرد و کرمان به عنوان پایلوت برای کل کشور شد.


وی با اشاره به سفر رئیس جمهور در سیل رودبار اظهار کرد: رئیس جمهور از این طرح استفاده کردند و این طرح در کل کشور اجرا شد. هم اکنون در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال آبرسانی هستیم و در بیش از ۴۶۴ روستا از طریق بسیج سازندگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال آبرسانی هستیم، که بخشی امسال و بخش دیگر سال آینده کل ۴۶۴ روستا کار آبرسانی انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه ثارالله گفت: در صورت رسیدن سهمیه جدید با همتی که در بسیجیان و گروه های جهادی سراغ داریم و همچنین همکاری آبفا و مسئولن استانی می توانیم بحث تنش آبی را در استان ریشه کن کنیم.

سردار نظری، در خصوص اقدامات ستاد ترویج مکتب حاج قاسم پس از تشکیل کار گروه های جدید، اظهار کرد: طی دو سالی که در این خصوص کار انجام شده، کارگروه های ۱۶ گانه ای که داشتیم را بازنگری و آسیب شناسی کردیم. تغییرات و نوآوری ها به وجود آمد، اشکالات قبلی برطرف و برخی از کارگروه ها تلفیق کارگروه های جدید که نیاز بود اضافه شدند.

وی افزود: برای هفته مقاومت برنامه های بسیار خوبی پیش بینی کرده ایم، که استارت کار برای سال آینده است. در سالگرد حاج قاسم که از دی ماه ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۲ مجددا ارزیابی انجام می شود تا کارها به بهترین نحو انجام شوند.


این مقام مسئول تصریح کرد: طی دو سال اول بخاطر کرونا کارها به صورت چهره به چهره نبود، اما در بحث محتوا مسائل ترویجی و تبیینی کارها و تولیدات زیادی انجام شد، با توجه به پشت سر گذاشتن کرونا کارها را به صورت آئین محتوایی، تبیینی، چهره به چهره، المان سازی و فضا سازی پیش بینی کرده ایم؛ تا محتوای مکتب حاج قاسم که ناشی از نظامات فکری و عملی این مرد بزرگ است را بین هم ارکان و اقشار جامعه خصوصا جوانانی که شاید حاج قاسم و دفاع از حریم ولایت و حرم ائمه اطهار را درک نکرده اند را ترویج دهیم.

آمریکا فتنه انگیزی در کشور ما را یکی از کارهای اساسی خود می داند


سردار نظری، در خصوص حوادث اخیر بیان کرد: حوادث اخیر را از جهات زیادی می توان بررسی کرد، ما برای همه دنیا به واسطه مبارزه و زیر بار ظلم نرفتن الگو شده ایم، این اتفاقاتی که شاهد آن هستیم شاید در آینده هم وجود داشته باشد، چرا که عناد دشمن تمامی ندارد.

وی ابراز داشت: از ابتدای انقلاب کارهایی زیادی انجام شد که این نهضت به نتیجه نرسد، از زمان دفاع مقدس تا به الان خلل هایی را ایجاد می کردند و همیشه این موردها بوده و هست و خواهد بود. ما نمی خواهیم مثل برخی از کشورها باج بدهیم و گاو شیرده آمریکا باشیم. در همین راستا برخی از کشورها اقداماتی برای مقابله با آمریکا شروع کردند و آمریکا هم از همین می ترسید، به همین جهت فتنه انگیزی در کشور ما را یکی از کارهای اساسی خود می داند.

تلاش دشمن جهت وارونه جلوه دادن واقعیتها

سردار نظری نظری افزود: خیلی از دانشمندها و استراتژیست های آمریکایی به این نتیجه رسیدند که بمب اتم نشان دهنده قدرت یک کشور نیست، الان حاکمیت بر اذهان و ادراکات مردم قدرت را نشان می دهد ، دشمن از طریق عملیات روانی و فضا سازی های مسموم ، تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق و نقاط قوت و ضعف عده ای را تحت تاثیر این فضای قرار داده و آنها به عنوان معترض به خیابان ها آمدند ، برخی که متوجه این دام دشمن شدند برگشتند، ولی برخی از سرسپردگان و لیدرها مقاومت می کنند، که نظام هم با این افراد با اخلاق اسلامی برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در کف خیابان برخورد خشونت آمیز و مسلحانه نداشتیم ولی دشمن با کشته سازی اوضاع را وارونه جلوه می دهد.

این مقام مسئول اذعان کرد: تحریف ها را برای اثر بخشی تحریم ها اعمال می کنند، در صورتیکه ملت ما ملتی نیست که تحت تاثیر دروغ پردازی ها قرار بگیرد، بیش از ۵۰ هزار دروغ طی ۵۰ روز نشان دهنده این است، که دشمن عملیات روانی بسیار قوی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار و احساسات جوانان ما شروع کرده است، که به دنبال تغییر افکار و نگرش جوانان از طریق فضای مجازی است، که این هم به لطف الهی و هوشیاری مردم ما نقش بر آب خواهد شد.

سردار نظری خاطر نشان کرد: تبیین و روشنگری از طریق مسئولین، فضای مجازی و شبکه ملی شروع شد، ولی برخی از قبل برای این موضوع آمادگی داشتند و سناریو ضربه زده به نظام را داشتند کوتاه نیامدند. آن زمان بود که نیروهای امنیتی به حالت انتظامی با درخواست شورای تامین وارد شدند، نیروی انتظامی و بسیجیان با دل و جان در کف میدان برای حفظ امنیت و اموال مردم حضور پیدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha