فروش و کشتار مرغ زنده خارج از کشتارگاه ممنوع و غیرقانونی می باشد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان؛ گفت: فروش و کشتار مرغ زنده ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود مقامی گفت: به منظور مقابله باخطرات احتمالی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هر گونه فروش مرغ زنده ممنوع است و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماریهای طیور از جمله بیماری آنفلوآنزا که جزء بیماریهای مشترک انسان و طیور می باشد، همشهریان محترم بایستی از خرید و فروش و کشتار مرغ زنده خارج از کشتارگاه خودداری نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان، تصریح کرد: علائم بیماری در فرم حاد آنفلوانزا شامل مشکلات تنفسی شدید همراه با ترشحات آبکی از چشم و بینی ، کبودی تاج و ریش و خونریزی ساق پا، تورم سر و پلک ها، ژولیدگی پرها، اسهال و علائم عصبی می باشد و فرم های ملایم بیماری ممکن است با دیگر بیماریهای دارای علائم تنفسی یا روده ای اشتباه شود.

مقامی، تاکید کرد: در راستای تامین بهداشت عمومی شهروندان با متخلفینی که اقدام به فروش مرغ زنده می نمایند، برخورد و مقدمات معرفی آنان به تعزیرات حکومتی فراهم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha