عدم کنترل و درمان بموقع  اختلالات روانی، ناکارآمدی و افت عملکرد را بدنبال خواهد داشت

عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که تمامی جنبه های زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی در بروز و شیوع اختلالات روانی نقش اساسی دارند اظهار کرد: اگر اختلالات روانی به موقع پیشگیری و درمان نشود، آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی طلایی با بیان این نکته که روند شاخص های سلامت روان در سطح جامعه از مطلوبیت خاصی برخوردار نیست خاطر نشان کرد: پیشگیری ازبروز و شیوع اختلالات روانی نقش بسزایی در افزایش امید آفرینی و نشاط خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری سطوح مختلفی دارد افزود: برخی ها فکر می کنند که با افزایش روانشناس و دارو، درمان اختلالات روانی در سطح جامعه کاهش خواهد یافت در حالیکه این تفکر غیر راهبردی در حیطه پزشکی است که هرچقدر به درمان فکر کنیم از سوی دیگر تولید بیماری را خواهیم داشت زیرا شرایط و استعداد تولید بیماری در سطح جامعه وجود دارد، لذا باید با خرد جمعی زمینه های شیوع اختلالات روانی را در سطح جامعه کاهش دهیم.

عضو هیات علمی گروه روانپزشکی ادامه داد: راهکارهای کاهش و درمان اختلالات روانی راهکاری چند وجهی است، که علاوه بر مهیا نمودن زمینه های اجتماعی، باید همه افراد جامعه شامل معلمان، مسئولان، پدر ومادر با خرد جمعی این زمینه ها را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان کشور آینده سازان این سرزمین هستند ولازم است با فراهم نمودن شرایط مطلوب اجتماعی برای انان، امید آفرینی و شور و نشاط به آینده این سرزمین کمک کنیم تصریح کرد: با ایجاد و گسترش شور و اشتیاق و حس همدلی می توان چشم انداز بهتری را برای کشور ترسیم کرد پس بنابراین لازم است افراد فرهیخته در برابر متولیان امور راهکارهای اینده پژوهی مطلوبی برای این جوانان ترسیم نمایند.

وی به همه شهروندان توصیه کرد: مشاوره های روانپزشکی یکی از عوامل کاهش اختلالات روانی است لذا در صورت اختلال در عملکرد و کار آمدی با روانپزشکان و روانشناسان مشورت نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha