۶۰ درصد پرستاران جدید در بیمارستان‌های مشهد به‌کارگیری می‌شوند

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بالاترین آمار شهدای مدافع سلامت، از گروه شهدای پرستار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از خراسان رضوی،دکتر امیررضا صالح‌مقدم ضمن عرض تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار به جامعه پرستاری، اظهار کرد: پرستاران از گروه‌های اصلی حوزه درمان هستند که در تخصص‌های پرستاری، هوشبری، کمک پرستاری و اتاق عمل کارهای درمانی و مراقبتی بیماران را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری بودیم و اولین کارانه پرداختی مشهد هم به گروه‌های پرستاران ،اتاق عمل، هوشبری، زنان، مامایی و کمک پرستاران به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه قانون پرداخت کارانه تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید از طریق سازمان‌های بیمه‌گر بابت خدمات پرستاری، اعتباراتی اختصاص می یابد و براساس شیوه نامه موجود به پرستاران پرداخت می شود.

دکتر صالح‌مقدم اضافه کرد: در این شیوه‌نامه مبالغ متناسب با نوع بخش خدمتی و نوع تخصص ارائه شده و همچنین مدرک تحصیلی پرستار پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه مبالغ مدارک کارشناسی، ارشد و دکترا متفاوت بوده و این تفاوت در نوع خدمات بخش‌های الکتیو با اتاق عمل، آی سی یو، سی سی یو و دیالیز متفاوت است، بیان کرد: ما برنامه داریم تا در بحث جذب پرستاران جدید از ظرفیت آنان به‌صورت تخصصی در رشته‌های مختلف به‌خصوص رشته‌های جدید پرستاری استفاده کنیم و طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته ۶۰ درصد پرستاران جدید در بیمارستان‌های مشهد و ۴۰ درصد دیگر هم در بیمارستان‌های شهرستان‌های تابعه به‌کارگیری خواهند شد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم بخش کوچکی از تلاش‌های پزستاران را جبران کنیم، کسانی که روزهای بسیار سختی در ایام بحران کرونا داشتند و بالاترین آمار شهدای مدافع سلامت، شهدای پرستار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha