برگزاری نخستین جشنواره "گردشگری مقاومت" در زرند

رئیس مجمع بسیج شهرستان زرند از برگزاری نخستین جشنواره «گردشگری مقاومت» همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی‌ پوررنجبر، گفت: همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی "نخستین جشنواره گردشگری مقاومت" در شهر خانوک زرند برگزار خواهد شد و همه باید برای معرفی ویژگی‌ های شخصیت جهانی شهید سلیمانی تلاش کنیم.

وی افزود: اگرچه این شهید والامقام بدون این تلاش‌ ها همواره بزرگ و شناخته شده است، اما تلاش در این راستا نشان از ارادت قلبی ما به این شخصیت جهانی است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان زرند با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، چراغ روشن مسیر مقاومت و محبوب قلوب مستضعفان عالم است، تصریح کرد: هر گونه تلاش در این رابطه، ادای احترام و ارادت قلبی ما به آرمان‌های تمام شهدا و به‌ ویژه شهدای محور مقاومت است.

سیدرضا حسینی‌ نژاد، فرماندار شهرستان زرند نیز عنوان کرد: امروز مسیر جدیدی در بخش گردشگری‌ های انقلابی باز شده و نام شهرستان زرند به‌ عنوان پیشگام این حرکت در سطح کشور همواره در نگاه تمام علاقه‌ مندان به گردشگری انقلابی ماندگار است.

وی با تأکید بر حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی از جشنواره گردشگری انقلابی در خانوک، افزود: تلاش می‌ کنیم تا این رویداد در تقویم مناسبت‌ ها و رویدادهای کشور به‌ نام شهرستان زرند و شهر خانوک برای همیشه ثبت شود.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند نیز از برگزاری جشنواره گردشگری مقاومت در روز سه‌ شنبه ۱۳ دی‌ ماه سالجاری همزمان با شهادت سردار سلیمانی در شهر خانوک این شهرستان خبر داد.

محمد اسلامی با اشاره به اینکه ایده برگزاری جشنواره گردشگری مقاومت در شهرستان زرند طی سال‌ های گذشته به عنوان یکی از انواع مرسوم گردشگری کشور مطرح و مورد توجه قرار گرفت؛ اظهار کرد: در همین راستا بحث گردشگری انقلابی با پایلوت خانوک نیز کلید خورد و برنامه‌ ریزی برای اجرای آن انجام گرفت.

وی افزود: پس از شهادت سردار سلیمانی این موضوع به صورت جدی پیگیری شد و از سویی بسیج خانوک نیز با حمایت سپاه ثارالله اقدامات ارزشمندی را برای گنجاندن شهر انقلابی خانوک در مقاصد راهیان نور کشور انجام داد.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند ادامه داد: با توجه به اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای تمام جهانیان به عنوان شخصیتی انقلابی شناخته شده است، بنابراین برای معرفی ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار این جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرستان زرند به‌ ویژه شهر خانوک زمینه برای توسعه اقتصادی از طریق گردشگری زیارتی و انقلابی فراهم بوده و این از برکت نام و یاد این اسطوره مقاومت است.

شایان ذکر است؛ نخستین جشنواره مقاومت، ۱۳ دی‌ ماه سالجاری و همزمان با سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در شهر خانوک شهرستان زرند برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha