جمع‌ آوری و ساماندهی زباله‌ گردهای شهر کرمان

معاون خدمات‌ شهری شهردار کرمان، با اشاره به اینکه ساماندهی زباله‌ گردها، همواره یکی از مطالبات شهروندان است؛ از جمع‌ آوری زباله‌ گردها و تحویل آن‌ ها به مراکز ذی ربط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود ایرانمنش، با اشاره به اینکه ساماندهی زباله‌ گردها، همواره یکی از مطالبات شهروندان است، گفت: مسأله زباله‌ گردی و باز و پخش کردن کیسه‌ های زباله و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک، علاوه بر اینکه نظم شهر را به هم می زند و تهدیدی برای بهداشت شهروندان است، موجب چند برابر شدن هزینه‌ های شهرداری در جمع‌ آوری و حمل زباله می‌ شود.

وی افزود: به همین جهت برای ساماندهی کارگاه‌ های بازیافتی و عوامل غیرمجاز جمع‌ آوری پسماند خشک، نشستی با حضور مدیران عامل سازمان مدیریت پسماند و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان برگزار شد و با انعقاد تفاهم‌ نامه‌ ای در این خصوص، مقرر شد با همکاری این دو سازمان، نسبت به جمع‌آوری زباله‌ گردها اقدام شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، اظهار داشت: همچنین طی جلسه‌ ای با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز مقرر شد؛ پس از جمع‌ آوری این افراد، اقدامات لازم جهت تحویل به مراکز ذی‌ ربط انجام پذیرد.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی کارگاه‌ هایی که در محدوده شهری و نزدیک منازل شهروندان مشغول فعالیت هستند نیز مقرر شد، کارگاه‌ های مذکور توسط کمیسیون بند ۲۰ شناسایی و اقدامات لازم تا زمان انتقال آن‌ ها به خارج از محدوده شهری و مکان‌ های مجاز طبق ضوابط و مقررات انجام گیرد.

وی، از پیگیری‌ های لازم جهت اخذ تأییدیه از مراجع ذی‌ ربط برای ایجاد شهرک بازیافت در دو نقطه از شهر نیز خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha