آموزش و اطلاع رسانی، یکی از استراتژی های مهم پیشگیری از HIV

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آموزش و اطلاع رسانی یکی از استراتژی های مهم برنامه کشوری پیشگیری از اچ آی وی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محسن بارونی با بیان اینکه هر سال اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است، گفت: امسال شعار روز جهانی ایدز "برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی" در نظر گرفته شده است.

وی افزود: داده های جهانی نشان می دهد، که طی دو سال اخیر، همه گیری کووید ۱۹ و سایر بحران های جهانی موجب شده که پیشرفت اقدامات انجام شده، در راستای پایان یابی به همه گیری ایدز دچار تزلزل شود.

آموزش و اطلاع رسانی، یکی از استراتژی های مهم پیشگیری از HIV

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: روز جهانی ایدز امسال نیز همانند همیشه اهمیت دارد، تا این نکته به افراد و دولت ها یادآوری گردد که هنوز نیاز اساسی افزایش بودجه جهت مبارزه با ویروس اچ ای وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، مورد نیازهست.

دکتر بارونی ابراز داشت: علیرغم فعالیت ها و اقداماتی که در طول سالیان گذشته انجام شده، هنوز چالش های بسیاری وجود دارد که می بایست به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش های اصلی در کشور، افت فعالیت های تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ آی وی است، لذا به منظور اطلاع رسانی مناسب و ترغیب به انجام تست در این خصوص، تشدید فعالیت های بیماریابی در کلیه مراکزی که تست تشخیص اچ ای وی انجام می دهند، مد نظر قرار گرفته شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در کمپینی که امسال راه اندازی شده است، تشدید بیماریابی در مراکزی که تست تشخیص بیماری ایدز انجام می دهند، از برنامه های اصلی است.

دکتر بارونی بیان کرد: این برنامه با دو هدف افزایش بیماریابی و دسترسی همگانی به آموزش و تشخیص اچ آی وی انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha