مدارس بلا استفاده استان کرمان تعیین تکلیف می شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در بسیاری از روستاهای استان مدارسی وجود دار، که در حال حاضر بلااستفاده است و باید تعیین تکلیف شوند، همچنین دریافت اسناد اراضی و املاک آموزش و پرورش استان در دستور کار است.

دریافت سند جهت اراضی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی درجلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در بسیاری از روستاهای استان مدارسی وجود دارد، که در حال حاضر بلااستفاده است و باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اراضی و املاک آموزش و پرورش استان فاقد سند هستند، بیان کرد: دریافت اسناد اراضی و املاک آموزش و پرورش استان در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از شهرداری می‌خواهیم که در تفکیک اراضی، فضای آموزشی را هم حتماً برای مدرسه‌ سازی در نظر بگیرد، تاکید کرد: وقتی قرار است یک شهرک با جمعیت بالا ساخته شود، حتماً باید فضایی برای ساخت مدرسه هم در آن باشد تا ما بتوانیم مدرسه بسازیم

رضایی تصریح کرد: نیاز است هر ماه یک جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور تمامی اعضا داشته باشیم تا گامی در راستای شناسایی و رفع مشکلات و چالش های آموزش و پرورش باشد.

کرونا آسیب های زیادی به آموزش وارد کرد

استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: دوران کرونا و مجازی برگزار شدن کلاس‌های درس، باعث آسیبهای زیادی به کشور شد.

محمد مهدی فداکار، مشکلات مدارس و مسائل آموزش و پرورش استان را در این جلسه بررسی کرد و برای رفع مشکلات مدارس و آموزش و پرورش راهکارهایی ارائه داد.

در ساخت مدارس نظر شورای ترافیک استان اخذ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به ارتقای زیرساخت دارد، افزود: ما هم تلاش می‌کنیم تا سرانه فضای آموزشی در استان افزایش پیدا کند.

موسوی افزود: آموزش و پرورش زمین و املاکی دارد که با تغییر کاربری، می‌ تواند از آنها استفاده کند و یک منبع درآمدی باشد، طرح های نیمه‌ تمام را نیز با این درآمد می‌توان به نتیجه رساند.

وی با اشاره به اینکه بعضی مدارس در خیابان‌ های اصلی شهر واقع شده‌ اند، بیان کرد: مشکلات ترافیکی در زمان تعطیلی مدارس ایجاد شده و خطرناک است، لذا در ساخت مدارس باید نظر شورای ترافیک استان اخذ شود تا در آینده شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.

وجود ۳۲ کلاس و ۸ مدرسه کانکسی در بم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم نیز که در این جلسه حضور داشت، گفت: در سطح شهرستان ۳۲ کلاس و ۸ مدرسه کانکسی و ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفر دانش آموز داریم.

قدرت آبادی اظهار داشت: مجتمع فرهنگیان بم بعد از زلزله احداث شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنوز تکمیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مدرسه جدید در شهرستان بم نیاز است و ۱۷ مدرسه تخریبی داریم که نیاز به بازسازی دارند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه در خصوص املاک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش، دریافت مجوز ترک تشریفات مزایده مدارس دولتی واگذار شده به موسسان مدارس غیر دولتی به مدت یک سال، پرداخت معوقات برنامه برون سپاری شاخه کار و دانش با مساعدت شرکت های صنعتی و معدنی، صدور مجوز برگزاری همایش خیران مدرسه ساز شهرستان بم در سطح ملی، اجرای کامل ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توسط سازندگان مجموعه های مسکونی با حداقل ۲۰۰ واحد و الزام شهرداری ها به رعایت مفاد برای صدور گواهی پایان کار و فراهم آوردن تدارکات اولیه برای شرکت در همایش نیکوکاران کرمانی ساکن تهران هم اندیشی و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha