۱۵ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی در رفسنجان افتتاح شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان از افتتاح ۱۵ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی با هدف ایجاد اشتغال پایداردر شهرستان رفسنجان، خبر داد.

افتتاح ۱۵ پنل خورشیدی در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد شفیعی گفت: یکی از رسالت های حوزه توانبخشی توانمندی سازی و ایجاد روحیه استقلال در افراد دارای معلولیت است، که بهزیستی سعی دارد با ایجاد اشتغال پایداربه توانمند سازی این عزیزان کمک کند.

وی افزود: یکی از این اشتغال ها بحث ایجاد پنل های خورشیدی است که از سال ۱۴۰۰ استارت ۷۸ طرح در استان زده شد و سهم شهرستان رفسنجان هم ۱۵ نیروگاه خورشیدی بود، که با همت بانک رسالت، شرکت سداد و ... این طرح به اتمام رسید و به یاری خدا ۱۴ نیروگاه امروز وارد مدار شده و پانزدهمین نیروگاه نیز تا آخر ماه وارد مدار خواهد.

شایان ذکر است به مناسبت روز جهانی معلولین و با همکاری بهزیستی و بانک رسالت چند طرح پنل خورشیدی دیگر نیز در دو شهرستان استان کرمان افتتاح شد.

افتتاح ۳ پنل خورشیدی در کهنوج

داوود متقی پور، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهنوج گفت: ۱۸ طرح توانمندسازی پنل خورشیدی شهرستان کهنوج مربوط به حوزه توانبخشی در سال جاری افتتاح خواهد شد، که سه مورد آن به بهره برداری رسید.

وی افزود: اعتبار هر کدام از این طرح ها یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است، که مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال آن از طریق تسهیلات بانک رسالت و بدون کارمزد و ۴۰۰ میلیون ریال دیگر نیز از طریق اداره بهزیستی و بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهنوج تصریح کرد: از مطمئن‌ ترین روش‌ های توانمندسازی جامعه هدف مددجویان و معلولین بهزیستی ایجاد طرح های پنل خورشیدی است، زیرا کمترین فشار و هزینه را برای مددجو دارد.

متقی پور بیان کرد: طرح پنل خورشیدی جزء طرح های توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و یکی از شیوه‌ های توانمندسازی معلولان در شرایط فعلی است.

افتتاح یک پنل خورشیدی در نرماشیر

با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان اولین طرح پنل خورشیدی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال در نرماشیر به بهره برداری رسید.

دکترعلیرضا وحید زاده، افزود: ۷۸ طرح آزمایشی پنل خورشیدی تاکنون در استان ایجاد شده است، که ۱۷ طرح آن در شرق استان برای مددجویان بهزیستی اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha