فرهنگسرا ویژه افراد دارای معلولیت در شیراز

شهرداری در کوزه گری فرهنگسرایی را برای افراد دارای معلولیت تجهیز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: فرهنگسرای ویژه افراد دارای معلولیت در منطقه کوزه‌گری با حمایت شهردار تجهیز و پارک اطراف آن مناسب سازی می‌شود.
محمدرضا هوشیار با بیان این که در شمال، جنوب شرق و غرب شیراز، پارک‌هایی برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی خواهد شد افزود: ۱۴۱ هزار و ۷۶۳ پرونده افراد دارای معلولیت در فارس داریم، به طوری که بیشتر آن‌ها مربوط به معلولین جسمی حرکتی است و معلولان شنوایی، ذهنی، بینایی و بیماران روانی مزمن به ترتیب جزو دیگر افراد معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: ۹ مرکز شبانه روزی سالمندان، ۳ جسمی حرکتی، ۹ مرکز بیماران روانی. مزمن و ۳۴ مرکز ذهنی شبانه روزی در فارس فعال است.
مدیرکل بهزیستی فارس از افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها خبرداد و گفت: حداقل و حداکثر مستمری در حال حاضر ۵۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.
هوشیار افزود: هزینه مناسب سازی برای منزل مددجویان نیز از ۱۰ میلیون به ۲۰ میلیون تومان رسیده و برای مناسب سازی خودروهای آن‌ها نیز ۲۰ میلیون پرداخت می‌شود.
وی گفت: امسال ۲ هزار و ۱۷۰ دستگاه ویلچر خریداری و توزیع کرده ایم و هزار و ۸۲۰ سمعک نیز خریداری و تا عید توزیع خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان این که ۵۰۰ تشک مواج هم هم خریده شده است ادامه داد: با وجود این خریدها باز هم بیش از هزار نفر در فارس در انتظار ویلچر و بیش از هزار نفر در نوبت سمعک هستند.
وی افزود: قرار است شیراز با فعالیت‌های گسترده‌ای در آینده به شهر دوستدار معلول تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha