اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی اشتغال به ادارات کمیته امداد شرق استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در شرق استان کرمان بیش از ۲۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ‌ بر ۵۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌ الحسنه اشتغال به ادارات کمیته امداد شرق استان کرمان در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد در سفر به شهرستان بم و در دیدار با شهسوار پور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با بیان اینکه در شرق استان کرمان بیش از ۲۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ‌ بر ۵۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: کمیته امداد متولی و بانی فقر نیست و متأسفانه مسائل متعددی از جمله آسیب‌های اجتماعی، فوت سرپرست، بیماری و... باعث می‌ شود فقر رویش و زایش داشته باشد.


وی افزود: کمیته امداد در همه عرصه‌ ها ورود پیداکرده و در کنار دولت پیگیر کار و امورات مردم است و تلاش می‌ کند مشکلات مردم و محرومان را برطرف کند.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در ابتدای راه‌ اندازی کمیته امداد، بیشتر خدمات این نهاد به‌ صورت معیشتی بود اظهار کرد: در دو دهه اخیر تلاش شد به نقش محوری این نهاد که موضوع توانمندسازی خانواده‌ ها است، بیشتر بها داده شود و عمده خدمات این نهاد به سمت‌ و سوی توانمندسازی سوق داده شد.


عسکری نژاد ادامه داد: امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌ الحسنه اشتغال به شرق استان اختصاص داده‌ شده است، که تاکنون ۷۰ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب‌ شده که نیازمند همراهی بانک‌ ها برای جذب کامل این تسهیلات هستیم.


وی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات اشتغال این نهاد از طریق صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌ شود، تأکید کرد: در صورت سپرده‌ گذاری خیّران و شرکت‌ های مختلف صنعتی و معدنی و بنگاه‌ های اقتصادی استان در این صندوق در قالب قرض ماندگار یا سپرده ماندگار، معادل مبلغ سپرده‌ گذاری، اعتبار از سوی مرکز به این صندوق اختصاص داده می‌ شود، که می‌ توان از محل این سپرده‌ ها تسهیلات قرض‌ الحسنه کارگشایی و اشتغال را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و با ضمانت آسان به مددجویان و محرومان پرداخت کرد.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین به‌ منظور حمایت از ایتام و فرزندان خانواده‌ های نیازمند اشاره و بیان کرد: با حمایت‌ های مادی و معنوی از ایتام می‌ توان زمینه رشد و توانمندی آن‌ ها را فراهم کرد.


عسکری نژاد؛ با بیان اینکه منابع دولتی امداد محدود است تأکید کرد: در جهت کمک به خانواده‌ های مددجو و محروم نیازمند حمایت مردم، مسئولان و خیرین هستیم.


وی از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم درخواست کرد: در بحث اشتغال به کار فرزندان مددجویان و سپرده‌ گذاری در صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت همکاری ویژه‌ ای با این نهاد داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام وام اشتغالزایی بم را چرا پرداخت نمیکنند