۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی آموزش های امدادی را فرا می‌گیرند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح‌ «هر دانشجو معلم، یک امدادگر» در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به ۷۰۰ نفر از دانشجو معلمان سطح استان آموزش های سه‌گانه امدادی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی در حاشیه بازدید از اجرای این طرح، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک هلال احمر و دانشگاه فرهنگیان طرح آموزشی هر دانشجو معلم، یک امدادگر در شهرستان های بیرجند و قاین اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نفر از دانشجو معلمان شهرستان های بیرجند و قاین در این طرح شرکت می‌کنند، افزود: از مجموع این افراد تعداد ۲۰۰ نفر خانم و ۵۰۰ نفر آقا هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح آموزش های سه گانه هلال احمر شامل کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و مهارت های داوطلبی طی دو هفته به دانشجویان ارائه می شود، گفت: این طرح به صورت گروه های ۴۰ نفره و توسط مربیان مجرب کشوری به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در پایان دوره و پس از کسب نمره قبولی در آزمون گواهینامه کشوری برای این دانشجویان صادر می شود، عنوان کرد: این دانشجو معلمان پس از گذراندن دوره در واقع خود امدادی و دگر امدادی را به صورت حرفه ای آموزش دیده و در محل خدمت خود به دانش آموزان ارائه می دهند.
گفتنی است در حاشیه این برنامه آموزشی از نشریه مداد قرمز کانون هلال احمر پردیس شهید باهنر بیرجند با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha