آنچه ملت و انقلاب را استوار نگه داشته است، بصیرت و آگاهی مردم است

امام جمعه موقت کرمان، با بیان اینکه آنچه ملت و انقلاب را همواره سرپا نگه داشته بصیرت و آگاهی مردم بوده است، تصریح کرد: نظام ما مال مردم است و مردم نظامی را که با خون مقدس شهدا به دست آوردند در برابر هجمه ابرقدرت ها رها نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه‌ های نماز جمعه امروز کرمان، در خطبه اول با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حشر مبنی بر هشدار به انسان هذ نسبت به غفلت و فراموشی، گفت: این غفلت و فراموشی که منجر به این می‌ شود که خداوند هم انسان را به خود واگذار کند.

وی افزود: در زندگی انسان دو مرحله مهم برای اعمال هست، یکی مراقبه و دیگری محاسبه. اینکه انسان نخست باید در زندگی مراقبت کرد که گناهی از انسان سر نزند و دوم اعمال خود را مورد محاسبه قرار داد. هوی و هوس ها و جنود شیطان، باعث غفلت انسان از این دو می شود.

خطیب جمعه کرمان، گفت: یکی از راه هایی که موجب می شود انسان غفلت نورزد، قرآن و نهج البلاغه است، که باید آن ها را تقوانامه نامید؛ چرا که پیشرفت در زندگی، زندگی شیرین، نسل سالم و صالح و... همه در پرتو تقوا حاصل می‌ شود.

حجت الاسلام شیخ بهایی بر تلاش نسبت به انجام اعمال صالح در همین دنیا تاکید و بیان کرد: این دنیا، دنیای دیگر را می‌ سازد و وقتی به سمت پل صراط رفتیم دیگر وقت عبادت نیست؛ بنابراین جدای از خود باید مراقب یکدیگر نیز باشیم؛ زیرا کشتی از هر طرف که سوراخ شود، همه غرق می‌ شوند.

وی، موضع گیری بجا نسبت به آنچه در جامعه می‌ گذرد را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: گاهی نجات جامعه در یک نفر متوقف می‌شود؛ مانند امام خمینی (ره) که امت را متحد و همه را در این مسیر وارد و سربازانی مانند سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی تربیت کرد که ملت‌ ها را نجات دادند و در زمان ما هم امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با تکیه بر خدا و بصیرت نافذ و دید باز و آگاهی کامل و عنایات پروردگار، این انقلاب را پیش می‌ برد.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: ما اکنون با وجود انقلاب اسلامی، هیچ عذری نداریم، به ویژه ما کرمانی ها که باید نگاه کنیم و ببینیم چه قدر از مجاورت با حاج قاسم بهره بردیم و از مکتب او استفاده کردیم؟

حجت الاسلام شیخ بهایی در خطبه دوم نماز جمعه کرمان، با بیان اینکه ما اکنون در آن پیچ تاریخی هستیم که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بدان اشاره کردند؛ گفت: یکی از بزرگ‌ ترین عامل‌ های سقوط ابرقدرت آمریکا، انقلاب اسلامی است.

وی، تصریح کرد: قدرت آمریکا در حال افول است و این کشور اکنون دست و پا می زند که قدرت و نفوذ خود را حفظ کند و یکی از عاملان سقوط شکل گیری آن نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت کرمان، افزود: آمریکا هرچه کرد و از راههای مختلف وارد شد نتوانست کاری کند؛ این دشمن با حمایت شدید از نظام شاهنشاهی، جاسوسی در ایران، حمایت از تجزیه طلبان، جنگ هشت ساله و حمایت از صدام و تهاجم فرهنگی را علیه کشورمان انجام داد و در این راه فتنه های مختلفی را برنامه ریزی کرد که اغتشاشات آخرین تیر ترکش بود.

حجت الاسلام شیخ بهایی، افزود: آنان مساجد و قرآن را آتش زدند، یعنی دقیقا همان چیزهایی که مردم ما روی آن حساس هستند.

وی با بیان اینکه نظام ما آن اتفاقات را مدیریت کرد، اظهار داشت: دشمن می خواست کشته سازی و سوریه سازی را در ایران پیاده کند، اما خدا نخواست و تیر آنان به سنگ خورد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه ما شهدای عزیزی را تقدیم نظام و انقلاب کرده ایم گفت: نقشه دشمن به سنگ خورده و شعارهای زیبای آنان، عملکردی زشت دارد؛ خدا خواست خودشان چهره خود را برای مردم مشخص کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی، ابراز داشت: اعتراض، مطالبه گری و نقد سازنده جزء محتوای انقلاب ماست و با همین ها پیشرفت کرده‌ایم، اما اگر به بهانه اعتراض انسان های مظلوم را به شهادت برسانند، اموال عمومی را به آتش بکشند، حجاب از سر زنان بردارند و بی حیایی را رواج دهند و پای داعش را به کشور باز کنند، اینها نکته هایی است که مردم ما بخوبی آن را تشخیص می دهند.

وی با اشاره به اینکه خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ ها قرار داد؛ تصریح کرد: دشمن با آتش زدن آستان امامزادگان و سوزاندن قرآن و کشیدن حجاب از سر زنان و... از همان اول بر خلاف مبانی صریح مردم اقدام کرد.

امام جمعه موقت کرمان یادآور شد: اما نظام به زیبایی مدیریت کرد و اگر نام آن مماشات بود، ممشات حکیمانه ای است؛ زیرا دشمن می‌ خواست با کشته سازی، سوریه سازی را در این کشور پیاده کند؛ اما خدا نخواست و نقشه دشمن به سنگ خورد و کسانی فریب شعارهای به ظاهر زیبا با محتوای زشت را خورده بودند.

حجت الاسلام شیخ بهایی، ادامه داد: «استقلال» ثمره این انقلاب است و مردم در انتخاب خود آزاد هستند و در انتخابات حرف خود را می‌ زنند و در جلسات نقد و بررسی، نظرات و اعتراضات خود را می‌ گویند.

وی اظهار داشت: مردم ما حرف شان را در انتخابات می گویند و نمایندگان مجلس نیز بحث های آنان را مطرح می کنند و به شکل قانون اجرایی می شود.

امام جمعه موقت کرمان، بیان کرد: انقلاب با همین‌ ها خود را از درون ترمیم و از برون رشد می‌ دهد و با نظر مردم، قانون و طرح و برنامه نوشته و اجرا می‌ شود و کسانی که به قانون عمل نمی‌ کنند و یا کم کاری دارند؛ دستگاه‌ های نظارتی بالای سر آن‌ ها است و در همه این مراحل تلاش بر این است که از قانون تخطی نشود.

حجت الاسلام شیخ بهایی، با اشاره به ضرورت ها در مقابله با فساد یادآور شد: نهادهای نظارتی و قوه قضائیه نیز بالای سر فساد ایستاده اند و تلاش ها بر این است که در این مسیر از قانون تخطی نشود.

وی با اشاره به اینکه در عین حال با بیان اینکه اختلاف نظرها، مبارزه با فساد و اعمال سلیقه ها مربوط به درون نظام است، گفت: این نظام از برکت اسلام، خون مقدس شهدا، مجاهدت ها و رهبری های امام راحل شکل گرفته و قدردان این نعمت ها هستیم.

امام جمعه موقت کرمان، با بیان اینکه آنچه ملت و انقلاب را همواره سرپا نگه داشته بصیرت و آگاهی مردم بوده است، تصریح کرد: نظام ما مال مردم است و مردم نظامی را که با خون مقدس شهدا به دست آوردند در برابر هجمه ابرقدرت ها رها نخواهند کرد.

حجت الاسلام شیخ بهایی، اذعان داشت: دشمن هربار اعلام کرد که نظام ما سقوط خواهد کرد، اما این اتفاق نیفتاد، زیرا نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم و به معنای نظام مردمی همراه با قانون و نهادهایی با آرای مردمی است.

وی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته هیچ قدرتی از بیرون نتوانسته در انتخاب مردم دخالت کند و هیچ قدرت و کشوری این ادعا را ندارد که دخالت داشته، زیرا استقلال و آزادی نخستین ثمره انقلاب ایران بوده است.

خطیب جمعه کرمان، بیان کرد: مدیریت صحیح و برنامه ریزی کلان برای حل مشکلات اقتصادی با به کار گرفتن ظرفیت هایی، چون دریاها و... برای تولید ثروت عظیم برای کشور صورت خواهد گرفت و مسئولان به این موارد توجه کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی همچنین ابراز داشت: یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر ساحل آزاد در جنوب کشور داریم که رها شده است، که اگر جوانان ما دریا را در اقتصاد به کار گیرند، فرصت های بزرگ شغلی ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف اقتصادی نظام ما رفاه مردم است نه رفاه طلبی؛ مردم باید زندگی عادی داشته باشند اما روحیه اشرافی گری، حرص زدن و مسابقه در کسب مال درست نیست و قناعت ثروتی است که هیچگاه تمام نمی شود.

خطیب جمعه کرمان خطاب به افرادی که به دنبال شکاف طبقاتی و کسب درآمد به هر شکل هستند، گفت: مسابقه در خیررسانی بگذارید نه در کسب ثروت؛ آن زمان تفاوت طبقاتی به وجود نمی آید و حرص و طمع جهنمی است که هرچه در آن بریزیم تمام نمی شود.

حجت الاسلام شیخ بهایی سپس با اشاره به مسئله «قناعت» که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تأکید قرار گرفته است؛ به تفاوت قناعت و رفاه طلبی اشاره و نکاتی در این باره بیان کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ازدواج آسان، فرزندآوری، قناعت و به یاد دیگران بودن حتی در دعا، همان فرهنگ قناعت است که باید در جامعه ترویج شود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه نگاه همه مردم به انگشت اشاره رهبری است و ایشان فرمودند: مشکل نظام چند نفر اغتشاشگر نیست و ما با اصل نظام استکباری در عالم در افتادیم؛ تأکید کرد: خود را سرگرم پیاده نظام‌ ها نباید کرد.

حجت الاسلام شیخ بهایی با تاکید بر رعایت حجاب، در خصوص بی حجابی های اخیر در کشور و بعضا کشف حجاب، خاطرنشان کرد: بی حجابی، دیده شدن زن نیست؛ زیرا چادر میراث حضرت زهرا(س) است و ایشان با دفاع مستدل و محکم از حق بود که دیده می‌ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha