در کمیته امداد به دنبال انسان پروری به جای فقیر پروری هستیم/ تحقق ۵۰ درصدی اشتغال برای کرمانی ها

معاون اشتغال کمیته امداد کشور در سفر خود به استان کرمان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه به دنبال انسان‌ پروری به‌ جای فقیر پروری هستیم، از محقق شدن ۵۰ درصدی تعهد اشتغال مددجویان کرمانی توسط این اداره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ هدایت صفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان در شهرستان ارزوئیه بابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد بر محور توانمندسازی و ایجاد درآمد ثابت برای مددجویان و اقشار آسیب‌ پذیر تعیین‌ شده است، گفت: در همین راستا به دنبال انسان‌ پروری به‌ جای فقیر پروری هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۱ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شده است، افزود: امسال نیز کمیته امداد متعهد به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی شده است، که این نهاد تاکنون موفق به ایجاد بیش از ۲۳۰ هزار فرصت شغلی شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور با اشاره به رشد ۲٫۵ برابری تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد استان کرمان اختصاص‌ یافته است، که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب‌ شده است.

صفری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همراهی بانک‌ های عامل کلیه تسهیلات اشتغالزایی این نهاد جذب و زمینه توانمندی خانواده‌ های متقاضی اشتغال فراهم شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار فرصت شغلی یعنی ۵۰ درصد تعهد استان کرمان محقق شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور، با اعلام حمایت بیشتر از مددجویان گفت: اعتبارات استان کرمان نسبت به سال قبل دو نیم برابر افزایش یافته است و استان می‌ تواند ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کند و حتی سهم بیشتری نیز به بالا بودن تقاضا داشته باشد.

صفری افزود: فرصت‌ های جدید سرمایه گذری وجود دارد و در برخی بخش‌ ها مثل: صنایع دستی، کشاورزی و دامداری باید ورود کرد.

شایسته ذکر است؛ در نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد در شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه تولیدات مددجویان در زمینهٔ صنایع‌ دستی، فرش و گلیم، محصولات طبیعی هر شهرستان، تراش سنگ‌ های قیمتی، گل و گیاه و ... به نمایش و فروش گذاشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha