رسانه ها مددکار اجرای سیاست های قوه قضائیه هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست هم اندیشی جشنواره رسانه و عدالت، گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مشاوران رسانه ای با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان تقدیر و اظهار کرد: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان های شاخص در کشور به شمار می رود.

وی افزود: اقدامات این استان در دوره های گذشته؛ مورد تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته است، که این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضایی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سند تحول قضایی به توسعه تعاملات دستگاه قضایی توجه ویژه ای شده و ابزار این اقدام، رسانه ها هستند، عنوان کرد: ممکن است برخی افراد با طرح برخی بهانه ها ارتباط کمتری با رسانه ها داشته باشند، اما در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

حجت الاسلام حمیدی، ضمن بیان این مطلب که رسانه ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می توانند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گام های بزرگی بردارند، اظهار کرد: با توجه به فرصت های موجود تا زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت، می توان ضمن آسیب شناسی مشکلات دوره های گذشته در راستای ارتقای کیفی این جشنواره گام برداشت.

وی ادامه داد: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه ای نیستیم، بلکه در کنار این هدف تلاش می شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته و سیاست های قوه قضاییه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و در ادامه میزان تاثیرگذاری رسانه ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و … را ارزیابی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نتیجه تعامل و همفکری بین رسانه ها و دستگاه قضایی موجب شده که این استان به استانی شاخص درسطح کشور در حوزه اطلاع رسانی قضایی تبدیل شود، بیان کرد: هدف اصلی جشنواره رسانه و عدالت، تقویت تعاملات بین دستگاه قضایی و رسانه ها بوده که در قالب سه دوره برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: پیشنهادات مختلف رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت به ارتقای کیفی این جشنواره بیانجامد.

دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha