فراخوان بیست و هفتمین جشنواره شعر رضوی در استان کرمان

بنیاد بین‌ المللی فرهنگی‌ هنری امام رضا علیه‌ السلام با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت دهه کرامت، بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی را برگزار می‌ نماید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ بنیاد بین‌ المللی فرهنگی‌ هنری امام رضا علیه‌ السلام با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت دهه کرامت، بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌ المللی شعر فارسی رضوی را برگزار می‌ نماید.

اهداف این جشنواره شامل ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای؛ شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ ای مرتبط با آن حضرت؛ فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌ های اجتماعی و فضای مجازی؛ استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان می باشد.

موضوعات جشنواره در قالب: زندگی و سیره امام رضا علیه‌ السلام؛ برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارت‌ نامه امام رضا علیه‌ السلام؛ القاب خاص حضرت رضا علیه‌ السلام همچون انیس‌ النفوس، شمس‌ الشموس، رئوف، عالم آل محمد و...؛ نقش امام رضا علیه‌ السلام در حیات اجتماعی و سیاسی شیعه؛ حاج قاسم خادم الرضا علیه‌ السلام بوده و جشنواره در سه بخش کلاسیک(غزل، قصیده، مثنوی و... )؛ترانه؛ نو (نیمایی ، سپید و ... ) اجرا خواهد شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت ‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir و یا رایانامه razavifestival.shf@gmail.com انجام می ‎شود.


لازم به ذکر است؛ به آثاری که به صورت پستی بعد از پایان مهلت ارسال اثر دریافت می‌ گردند، ترتیب اثر داده نخواهد شد، لذا درخواست می‌ گردد فایل اثر خود را از طریق سامانه ثبت‌ نام بارگذاری نمائید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha