اجرای برنامه‌های نوین جمع آوری پسماندهای خشک شهر شیراز

سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز دو محل برای ساماندهی پسماندهای خشک شهر شیراز پیشنهاد داده که بعد از نهایی شدن بستر اجرا در اختیار افراد و پیمانکاران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت:محدودیت‌ها و چالش‌های موجود در مدیریت پسماند به خصوص در حوزه جمع آوری پسماندهای خشک بررسی گردید.
مسعود زارعی با اشاره به معضل زباله گردی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر این مسئله به چالش بزرگی برای مدیران شهری تبدیل شده است و با توجه به برنامه ریزی‌ها و مطالعات انجام شده در چند ماه اخیر برنامه‌های خوبی برای کاهش و برون رفت از این معضل صورت گرفته است.
مسعود زارعی با اشاره به جلسات کارشناسی انجام شده در این خصوص ادامه داد: ایجاد و تکمیل رابطه مناسب بین سازمان‌ها و اتحادیه‌ها از جمله سازمان مدیریت پسماند، صنایع و معادن و اتحادیه‌های مربوطه و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهایی اجرایی سبب شده که به آینده این طرح امیدوار شویم
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا افزود: با هماهنگی و حمایت مدیران به خصوص دادستانی و فرمانداری شیراز از این طرح پیش بینی می‌شود مشکلات اجرایی به زودی مرتفع شود

عضو شورا اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: با تلاش همکاران در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی دو محل برای ساماندهی این طرح پیشنهاد شده که در اسرع وقت و بعد از نهایی شدن بستر اجرا در اختیار افراد و پیمانکاران قرار می‌گیرد و در ادامه شاهد جمع آوری محل‌های غیر مجاز از سطح محدوده‌های خدماتی شهری خواهیم بود.
زارعی گفت: با توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان در صورت اجرای این طرح از سازمان‌های مربوطه خواست هر چه سریعتر هماهنگی لازم بین اعضا صورت گرفته و قراردادهای اجرایی با انجام تشریفات اداری و قانونی و با حفظ ضوابط و دستورالعمل‌ها صورت پذیرد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به آماده شدن زیرساخت در این سازمان عنوان کرد: با تلاش کارشناسان و بررسی‌های به عمل آمده شرح خدمات موضوع آماده و کارکنان این سازمان با آمادگی کامل برای اجرای این طرح به صف شده اند.
خوشبخت در ادامه نیاز به پیمانکاران مجرب و دارای مجوز و تعیین نقش اعضای مختلف را بسیار ضروری دانست.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور به منظور جمع آوری هوشمند بازیافت خشک بیان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی مانند صدور مجوز، نرخ گذاری و مواردی از این قبیل می‌تواند در تهیه اپلیکیشن‌های جامع و هوشمند در کنار روش‌های سنتی کمک شایانی به جمع آوری بهداشتی و بهینه مدیریت پسماند خشک خواهد نمود که این مهم در دستور کار سازمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha