بهره مندی عشایر جنوب استان کرمان از نعمت روشنایی

معاون هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان از تحویل ۲۶۰ پنل خورشیدی سیار به عشایر جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رشیدی، در آیین تحویل سامانه های خورشیدی عشایر سیار به عشایر که در روستای سبزکان شهرستان ریگان برگزار شد، گفت: با نصب این پنل های سیار، عشایر جنوب استان کرمان از نعمت روشنایی ارزان و پاک سازگار با محیط زیست برخوردار می شوند.

وی افزود: امروز ۶ سامانه به صورت نمادین به عشایران روستای سبزکان شهرستان ریگان و تعداد ۲۶۰ عدد پنل دیگر نیز به طور همزمان در سایر مناطق جنوب استان کرمان توزیع خواهد شد.

معاون هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان تصریح کرد: هزینه های این سامانه‌ های سیار خورشیدی به صورت مشارکتی و با مشارکت اهالی روستاها و شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان تامین شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۲۷ نیز توسط این شرکت تعداد ۴۲۷ سامانه سیار خورشیدی تحویل عشایر جنوب استان کرمان شد و برای سال آینده نیز تامین ۲۰۰ سامانه سیار خورشیدی را در در دستور کاری خود قرار دادیم.

فرماندار شهرستان ریگان نیز در این مراسم بیان کرد: در این شهرستان روستاهای صعب العبور بسیاری هستند، که فاقد نعمت برق می باشند، که هم اکنون عملیات برق رسانی به سه روستا در حال انجام و چهار روستای دیگر نیز در نوبت برق رسانی قرار دارند.

مراد آبیار متذکر شد: برق رسانی به منطقه کل گرانریک ریگان در سال های اخیر بلاتکلیف مانده و اهالی این منطقه تقاضای تامین برق را دارند، که از مسئولین درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha