پیگیری جبران خسارات سیل اخیر در استان کرمان

استاندار کرمان گفت: مطالبات استان جهت جبران خسارات سیل اخیر را به ‌طور جدی پیگیری می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در نشست ۲۶ آذر ماه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان، گفت: در جریان جبران خسارات ناشی از سیل، ماشین‌ آلات متعددی در اختیار دستگاه‌ ها از جمله جهاد کشاورزی و راهداری قرار گرفت، که به لحاظ ارزشی، میلیاردها تومان کار کردند.

وی افزود: لایروبی قنواتی که در جریان سیل آسیب دیده و تخریب شدند، از ضروری‌ترین کارها بود تا زندگی و معیشت مردم تحت تاثیر قرار نگیرد و در این زمینه ماشین‌ آلات در اختیار جهاد کشاورزی گذاشته شد.

استاندار کرمان از تخصیص اعتبار برای جبران خسارت سیل به مدارس خبر داد و گفت: در روستای کروچان کار اصلی در حال انجام است و سیلبند مصوب شده و امیدواریم برای همیشه مشکل مردم حل شود.

فداکار با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران قوی مرتبط با حوزه مدیریت بحران در تهران تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌ های اصلی درگیر مدیریت بحران مستندات خود را آماده و در نمایشگاه ارائه کنند.

وی با اشاره به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی سال گذشته در استان کرمان گفت: این خسارت ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور است و جبران آن بسیار سخت است. باید پیش‌ بینی لازم انجام شود، تا در سال جاری از خسارت سرمازدگی تا حد امکان پیشگیری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: برای جبران خسارت وارده از سیل به استان در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان تنخواه در اختیار استان قرار گرفت، که ۸۰ میلیارد تومان تملک و ۲۰ میلیارد تومان جاری نیز در بین دستگاه‌ ها توزیع شد.

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی، افزود: در سری دوم اعتبارات خسارت سیل، ۳۰ میلیارد تومان در بخش تملک و ۶ میلیارد تومان در بخش جاری است.

وی ابراز داشت: از محل منابع دیگر هم برای کمک به خسارت‌ های سیل کمک شده است.

حمید سالخورده مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۱ میلیارد تومان پول در حساب استانداری کرمان برای بحران مانده بود که با پیگیری و همکاری سایر نهادها از جمله سپاه پاسداران جذب شد، اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول در سیل مرداد ماه بین دستگاه‌ های اجرایی استان توزیع شد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل در مدارس استان کرمان است، گفت: گزارش آن به ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام شده، به ‌ویژه در شهرستان رفسنجان مدارس ما آسیب جدی دیدند و در برخی مدارس چاه‌ های فاضلاب تخریب شده است.

علی‌ اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز خاطرنشان کرد: ۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای ساخت منازل آسیب‌ دیده اختصاص داده شده است، که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha