معلمی یک عبادت است و ارزش آن کمتر از فقاهت نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در هشتمین اجلاس استانی نماز در کرمان با بیان اینکه معلمی عبادت است، گفت: ارزش معلمی از فقاهت کمتر نیست و معلمان باید خود را برای انواع سوالات آماده کنند و توانایی پاسخ به شبهات را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام محسن قرائتی، امروز، ۲۹ آذرماه در هشتمین اجلاس استانی نماز در کرمان در جمع پرشور و گسترده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه آیت الله گلپایگانی به من فرمودند " ارزش معلمی از فقاهت کمتر نیست" گفت: معلمی عبادت است و معلمان باید خود را برای انواع سوالات آماده کنند و توانایی پاسخ به شبهات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه علم فقط آنچه در دانشگاه می خوانید نیست؛ افزود: نسل آینده باید مهارت داشته باشد؛ یکی از اشکالات امروز این است که دانشگاه ها، مهارت آموزی ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به شبهاتی که در مورد چگونگی انتقال علم از امام عسکری علیه السلام به امام زمان عجل الله تعالی در سن کودکی منتقل می شود و یا شبهه به طول عمر آن حضرت؛ اظهار کرد: وقتی انسان توانست علم را از آهن به آهن منتقل کند(فلش مموری و رایانه) پس خداوند هم می تواند چنان کند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: خودتان را برای نجات نسل نو آماده کنید؛ که امروز، رگبار شبهات است و باید شماره تلفن یک اسلام شناس را نزد خود داشته باشید.

وی با بیان اینکه برخی اشکالاتی که امروز نسبت به مدیریت ها در جمهوری اسلامی مطرح می شود؛ وارد و برخی دیگر وارد نیست؛ بیان کرد: حرف عده ای این است نخ و سوزن هست چرا لباس پاره است؟!

این مفسر قرآن، ادامه داد: توجیه؛ حماقت است که عیب ها را نبینیم و اینکه بگوییم همه مسئولان خوب و همه کارها درست است؛ تضعیف هم جنایت است، زیرا ۳۰۰ هزار شهید دادیم و به خاطر اشتباه چند نفر مسئول نباید تضعیف کرد.

حجت الاسلام قرائتی در تکمیل این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: اما تکمیل؛ رسالت است، یعنی باید به سمت رفع عیوب پیش برویم و مشکل دنیای امروز اخلاق است نه علم؛ لذا علم باید باعث رشد انسان باشد.

وی با بیان اینکه انسان در علم یا باید تولید کننده، یا توزیع کننده و یا مصرف کننده باشد؛ عنوان کرد: نوع علمی که تولید می شود، مهم است و معلم انسان ساز است.

مفسر قرآن کریم یادآور شد: آیه " و قل رب زدنی علما..." یعنی فارغ التحصیلی از علم وجود ندارد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین قرائتی مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید در بسیاری مسائل به‌ ویژه مسائل فرهنگی تجدید نظر کرد، گفت: نخستین آنها در آموزش‌ های مدارس است و باید توجه کرد تا از خط خارج نشد.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به مسائل دانش‌ آموزان بی‌ توجه بود؛ زیرا نتیجه این بی‌ توجهی درختی خشک است که ثمر ندارد؛ افزود: لذا باید در این زمینه بازنگری صورت بگیرد، مسئله اول این است که مدرسه و دانشگاه نو شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه در نماز نیز باید بازنگری انجام داد و به سؤالات بچه‌ ها در این زمینه پاسخ داد، به جایگاه نماز پرداخت و اظهار داشت: همه کمالات در نماز وجود دارد که باید بیان شود و بازنگری در آن صورت بگیرد؛ از جمله اینکه بین دو نماز سخنرانی نکنید. همچنین نماز جماعت مدارس و کودکان مهمتر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام قرائتی، اهمیت قرائت و تفسیر قرآن را نیز مورد توجه قرار داد و با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه خداوند نماز را واجب کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود، ابراز داشت: باید یک نهضت در زمینه تفسیر و توجه به قرآن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در مساجد باید تفسیر قرآن صورت بگیرد، اما جلسات کوتاه باشد به گونه‌ ای که یک صفحه قرآن خوانده شود و یک نفر تفسیر روان آن را بیان کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تفقد و مهربانی با نسل نو و حضور آنها در مساجد و ستادهای نماز جمعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توجه به ساخت مساجد و نمازخانه مهم است، اما مساجد باید بدون هیچ گونه تشریفات ساخته شوند.

شایان ذکر است؛ هشتمین اجلاسیه استانی نماز با محوریت «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» با حضور حجت‌ الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، استاندار کرمان و مسئولان استانی در کرمان برگزار و از دستگاه‌ های برتر استان در حوزه نماز تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha