توسعه اشتغال و ورزش جوانان با آغاز فعالیت باغ هلال‌احمر در جهرم

مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر درباره اهمیت بازپس گیری باغ جهرم در استان فارس که وقف هلال احمر بوده تاکید کرد: ایجاد درآمد پایدار، اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی جوانان در استان فارس از مهمترین عواید این باغ خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، موسوی با اشاره به بازپس‌گیری باغ ۶۰ هکتاری جهرم که از موقوفات هلال‌احمر و در اختیار سایر دستگاه‌ها بوده، گفت: باغ مرکبات هلال احمر جهرم با برنامه‌ریزی در جهت احیا و توسعه زیرساختی می‌تواند به عنوان یکی از منابع پایدار درآمدی هلال احمر محسوب شود که در این بین مرغوبیت مرکبات به ویژه لیمو شیرین و پرتقال این شهر به عنوان مزیت نسبی آن بشمار می آید.

وی درباره میزان اشتغال زایی که این باغ دارد نیز توضیح داد: راه اندازی و آغاز به کار این باغ و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات مستلزم بکارگیری نیروهای کارآمدی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط است. در این بین اشتغال و بکارگیری نیروی جدید با اولویت اعضای جمعیت هلال احمر نقطه قوتی دیگر است.

موسوی با اشاره به اینکه جذب، آموزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، مهارتی جوانان هلال احمر با استفاده از منابع حاصل از درآمد باغ از دیگر مزیت های این باغ است، خاطر نشان کرد: بر اساس نیت واقف درآمد حاصل از این باغ مرکبات می‌بایست به توسعه فعالیت‌های جوانان هلال احمر اختصاص یابد که در این بین می‌توان از ظرفیت مالی به وجود آمده در راستای تقویت فعالیت های ویژه جوانان بالاخص در حوزه دانش بنیان و در مسیر اجرای گام دوم انقلاب اقدام کرد.

جذب مشارکت خیرین و واقفین

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: با عملکرد مناسب و تلاش ویژه جهت احیا باغ مرکبات و عمل به نیت واقف، جمعیت هلال احمر می‌تواند به عنوان مرکزی قابل اعتماد و اتکا جهت مشارکت خیرین و واقفین تبدیل شود.

به گفته این مقام مسئول، وسعت زیاد استان فارس، گستردگی شعب هلال احمر و عدم اردوگاه آموزشی، فرهنگی، امدادی این جمعیت در نیمه جنوبی کشور یکی از چالش های همیشگی هلال احمر بوده است که با ساخت یک اردوگاه در این حوزه علاوه بر برگزاری اردوهای امدادی و آموزشی در این مجموعه، می‌توان به عنوان منطقه پشتیبانی عملیات هلال احمر در جنوب کشور نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha