آغاز عملیات ساخت یک واحد آموزشی خیرساز در سیرجان

کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز اشرف یونسی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در شهر سیرجان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین کلنگ زنی این مدرسه خیرساز از مدرسه سازی به عنوان مهمترین کار خیر نام برد و افزود: هزینه ساخت بیش از ۷۰ درصد مدارس در حال احداث استان توسط خیران پرداخت می شود.

وی به وجود ۱۶۶ طرح آموزشی نیمه تمام در استان اشاره و اظهار: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های آموزشی استان در سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهور اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام آموزشی خیر ساز تا پایان سال جاری اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است.

رضایی، با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی از مناطق استان گفت: سعی داریم ۵۶ مدرسه شامل ۴۰۹ کلاس درس تا پایان سال و دهه فجر به بهره‌ برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۱۱ کلاس درس در استان به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز شدند و در این زمینه رتبه اول کشوری را در بین سایر استان‌ها داریم، افزود: طرح محرومیت‌ زدایی در استان کرمان در حال اجرا است و ۷۲ مدرسه از محل اعتبارات این طرح در استان ساخته شده و ۱۳ مدرسه جدید نیز در حال ساخت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به اینکه ۹ استخر در حال احداث داریم که تاکنون دو استخر تکمیل شده است، بیان کرد: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه‌ ساز در سطح استان کرمان داریم و ۱۷۶ مدرسه نیمه تمام با اعتبار خیرین در استان کرمان داریم که باید با تامین اعتبارات روند اتمام آنها پیگیری شود.

شایان ذکر است؛ کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز اشرف یونسی ۲ در شهر سیرجان در زمینی به ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای ۴۵۰ متر مربع به زمین زده شد.

هزینه ساخت این مدرسه خیر ساز بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، که توسط بانوی خیر اندیش سیرجانی اشرف یونسی پرداخت خواهد شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha