برگزاری اولین جلسه ساماندهی امور ازدواج جوانان در سیرجان

اولین جلسه ساماندهی امور ازدواج جوانان شهرستان سیرجان با موضوع تشکیل کمیته سامان ازدواج با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید رحیم رضوی؛ معاون اجتماعی فرمانداری سیرجان در این نشست، گفت: بسیاری از جوانان شهرستان به دلیل هزینه‌ های بالای ازدواج و مشکل مسکن و شغل، برنامه‌ ای برای ازدواج ندارند.

وی افزود: اجرایی شدن بخشنامه دولت در خصوص ساماندهی مشکلات جوانان در امر ازدواج، تکلیف مسئولان شهرستانی است؛ هرچند ریاست این ستاد بر عهده فرمانداران به عنوان شکل‌ دهنده وحدت‌ رویه بین ادارات گذاشته شده؛ اما متولی کار، اداره ورزش و جوانان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سیرجان نیز با تاکید بر اهمیت مقوله ازدواج جوانان تصریح کرد: پیگیری اصلی ما برای تشکیل و راه‌اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان بود؛ زیرا مشکلات جوانان به بحث ازدواج ختم نمی شود.

ناصر گل محمدی افزود: در بحث رفع مشکلات جوانان و در مقوله ازدواج، نه تنها اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌ تواند کاری انجام دهد، بلکه حتی با مشارکت تمام دستگاه‌ های دولتی نیز همچنان کار، سخت و دشوار خواهد بود.

وی تصریح کرد: جوانان در مقابل کوهی از مشکلات قرار دارند و در این بحث، علاوه بر هم‌ افزایی و مشارکت تمام قد دستگاه‌ ها و سازمان‌ های دولتی، نیاز فراوانی به فرهنگ‌ سازی گسترده، مستمر و عمیق داریم.

زینلی؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیرجان هم با ارائه گزارشی از وضعیت زمین‌ های دارای قابلیت ساخت مسکن در شهرستان سیرجان، گفت: ما در شهرهای سیرجان و نجف‌ شهر با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی بیان کرد: بحث تامین مسکن یک بحث فرا اداره‌ای است و نیاز به تعامل با ادارات دیگر دارد. اما آمادگی داریم در صورت ایجاد تعامل، با ستاد ساماندهی امور ازدواج جوانان همکاری نماییم‌.

آقاجانی؛ رئیس اداره کار شهرستان سیرجان نیز با بیان اینکه تعهد میزان ایجاد اشتغال در سال جاری نزدیک به عدد تعیین‌ شده توسط استانداری و تا پایان سال قابل دسترس است، گفت: بزرگترین مشکل ما توجه نکردن به بحث مهارت‌ افزایی در میان جوانان شهرستان است.

شیبانی؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان هم از اعلام آمادگی این کمیته جهت اختصاص جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای اساسی زیر قیمت بازار، در صورت درخواست و معرفی توسط ادارات مرتبط و اختصاص وام اشتغالزایی خبر داد.

عزت آبادی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش سیرجان نیز ضمن اشاره به الزامات تعیین جامعه هدف در بحث ازدواج جوانان، بر لزوم وجود مشاوران در مدارس جهت پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش‌ آموزان در خصوص ازدواج، فرهنگ‌ سازی و آماده‌ سازی جهت ازدواج در سن مناسب، تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ جلسه فوق بر اساس بخشنامه وزارت ورزش و جوانان، با تاکید استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان و با حضور دستگاه‌ های اجرایی یاد شده، همچنین بهزیستی، هلال احمر، بنیاد شهید و سمن‌ های مردم‌ نهاد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha