شرق کرمان یک منطقه حاصلخیر فرهنگی هنری است/ برای شرق کرمان اعتبارات ویژه‌ ای در نظر گرفته ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به شهرستان بم با بیان اینکه شهرستان بم و شرق استان کرمان یک منطقه حاصلخیز فرهنگی و هنری است، گفت: برای شرق استان کرمان اعتبارات ویژه‌ ای در نظر می‌ گیریم و تلاش داریم تا تعدادی از مطالبات عالی و فوری اهالی فرهنگ و هنر در همین سفر برآورده و تخصیص بودجه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی اسماعیلی امروز پنج شنبه هشتم دی‌ ماه در سفر خود به استان کرمان و شهرستان بم، در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شرق استان کرمان؛ با گرامیداشت یاد شهدا و یاد جانبختگان زلزله بم، گفت: تصاویر غمناک آن زلزله مهیب برای همیشه بر روح و جان ما حک شده است،

وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: مردم بم نشان دادند چه مردم بزرگی هستند و از دل آن حادثه هولناک توانستند با نشاط، اقتدار و هویت قوی مجدداً رویش پیدا کرده و امروز بم مانند نگینی درخشان در حوزه فرهنگی کشور می‌ درخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه رویکرد دولت کاملا مردمی است و دولت تلاش می‌ کند مشکلات را با حضور میدانی حل کند، افزود: امیدواریم در این سفر بخشی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان کرمان به ویژه شرق استان را برطرف کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: در سفر رئیس‌ جمهور به استان کرمان، از شهرستان‌ های شرقی و جنوبی استان کرمان بازدید کردم و امروز برای بررسی مشکلات شرق استان کرمان اینجا هستم.

وی تصریح کرد: در سفر استانی رئیس جمهور اعتبارات لازم جهت تکمیل مجتمع‌ های فرهنگی و هنری تخصیص یافته است و بنا داریم مشکلات را در اسرع وقت حل کنیم، به همین دلیل برای همه مؤسسات و مراکزی که بخشی از آنها ساخته شده است و نیمه تمام مانده اند، اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به این مطلب که دولت همواره به دنبال حل مشکلات مردم است و در این راستا بازدید از مناطق مختلف کشور را انجام می دهد، اظهار داشت: به مجتمع‌ های فرهنگی و هنری شرق استان کرمان به ویژه طرح های نیمه تمام، اعتبارات تخصیص پیدا می‌ کند و با یاری خداوند در اسرع وقت آن ها تکمیل خواهیم کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان به همه طرح نیمه تمام اعتبار تعلق گرفته است، عنوان کرد: بم، حوزه مستعد فرهنگی و هنری است و هر چه در آن سرمایه‌ گذاری شود به نتایج بهتری می‌ رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان بم و شرق استان کرمان یک منطقه حاصلخیز فرهنگی و هنری است، گفت: وجود بزرگانی که هر کدام یک بخش مهم از تاریخ و افتخارات این خطه را در حوزه‌ های مختلفی مانند موسیقی، سینما، شعر، تئاتر و... روایت کردند، نشان می‌ دهد در این منطقه هر اندازه سرمایه‌ گذاری کنیم منتج به نتایج بالاتر و بهتری خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: برای شرق استان کرمان اعتبارات ویژه‌ ای در نظر می‌ گیریم و تلاش داریم؛ تا تعدادی از مطالبات عالی و فوری اهالی فرهنگ و هنر این خطه در همین سفر برآورده و تخصیص بودجه انجام شود.

اسماعیلی اذعان داشت: پیش‌ بینی‌ های خوب و اعتبارات ویژه ای جهت حوزه سینمایی شرق استان کرمان انجام شده است و در حوزه تکمیل و تجهیز سینماها، مجتمع‌ های فرهنگی هنری، تماشاخانه شهرستان و همچنین درخواست‌ های حوزه تئاتر و ایجاد استودیو، بودجه‌ هایی اختصاص داده می‌ شود.

وی گفت: وزارت فرهنگ‌ و ارشاد بر اساس نوع فرهنگ‌ مردم در حوزه‌ های فرهنگ‌ و هنر و رسانه بیشتر فعالیت خود را انجام می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطر نشان کرد: امروز با اهالی فرهنگ‌ و هنر و رسانه گفتگو کردیم و بخش عمده مشکلات و پیشنهادات آن‌ ها را در همین سفر اجرایی خواهیم کرد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم‌ بتوانیم گام‌ های موثری برای رفع مطالبات اهالی فرهنگ‌ و هنر و رسانه‌ بر داریم.

وی با اشاره به طرح آموزش رایگان هنر برای ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور، ادامه داد: این طرح از سال گذشته شروع شده است و روال آن بدین گونه است؛ که از ابتدای شروع آموزش ها تا مرحله مهارت‌ آموزی روند آموزش کامل پیگیری می‌ شود و اگر مدیرکل ارشاد استان کرمان همت کند؛ این موضوع در شرق استان به اجرای کامل برسد، ضمن اینکه اعتبارات ویژه ای برای اینجا در نظر می گیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ ریزی جهت برگزاری جشنواره ویژه‌ ای برای صنعت چاپ در سال‌ های آتی در شرق استان کرمان، عنوان کرد: مسائلی که درباره صنعت چاپ مطرح شده است، حاوی نکات مهمی است و تاکید می کنم جشنواره ویژه ای برای صنعت چاپ در این منطقه در سال های آتی در نظر گرفته خواهد شد؛ تا توقع دوستان برآورده شود.

اسماعیلی موضوع هنرستان هنرهای زیبا را نیز مطرح و اظهار کرد: سیاست دولت این است که در هر استانی حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه‌ اندازی شود.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به گستردگی استان کرمان و ظرفیت شرق استان، حتما شرق استان کرمان نیاز به راه‌ اندازی هنرستان هنرهای زیبا دارد و وزارت ارشاد، استانداری و نماینده مردم شرق استان در مجلس نیز آماده همکاری در این زمینه هستند و حمایت می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد، با اشاره به اینکه برای حل مشکلات مربوط به تماشاخانه نیز در این سفر اعتبار می گذاریم، گفت: برای حوزه تئاتر و استودیو در بم نیز اعتباراتی را تخصیص داده ایم.

اسماعیلی در مورد مشکلات صندوق اعتباری هنر؛ با تأکید بر اینکه همه افرادی که استحقاق عضویت داشته باشند عضو این صندوق خواهند شد، گفت: در بحث صندوق هنر و بیمه که اصحاب رسانه و هنرمندان مطالبه دارند، باید بررسی شود تا همه افرادی که استحقاق عضویت دارند، کارشان در این سفر انجام شود.

وی اظهار داشت: برای برگزاری جشنواره های مربوط به بم آماده همکاری هستیم، زیرا بم منطقه ویژه‌ ای است؛ لذا برای برگزاری جشنواره‌ های مربوط به بم و در حوزه‌ های موسیقی مقامی، تئاتر، فیلم، شعر و ادبیات و ... آماده همکاری و برگزاری جشنواره هستیم و اگر دوستان کمک کنند می توانیم به مناسبت های خاص یک جشنواره منطقه‌ ای کامل را در این منطقه برگزار کرد و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد نیز آمادگی دارد تا درخواست‌ ها را پیگیری و به صورت ملی حمایت کند.

وزیر ارشاد با اشاره به اجرای موفق طرح ملی «بشری» به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ های وزارت ارشاد در استان‌های مختلف، گفت: برای فعالین قرآنی کار مهمی در وزارتخانه شروع کردیم که طرح مهم آموزش قرآن است.

اسماعیلی تصریح کرد: این طرح هم اکنون در استان های خراسان جنوبی و سمنان با جمع‌ های هزار نفری در حال اجرا است و باید در شرق استان کرمان نیز به خوبی و تا پایان سال اجرا شود.

وی با بیان اینکه؛ مشکلات کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی نیز احصا خواهد شد، توضیح داد: با اشاره به مطالب و درخواست های مطرح شده از سوی فعالان فرهنگ و هنر شهرستان بم، این وزارتخانه تلاش خواهد کرد نیاز موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد را احصاء کند و مسئولان لیست مشکلات در اختیار قرار بدهند، که در همین سفر تخصیص اعتبار خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد؛ با بیان اینکه سیاست جدی دولت حمایت از ایجاد و توسعه کتابفروشی‌ ها است، افزود: کتابفروشی‌ ها نمادهای فرهنگی شهرها هستند؛ که باید تقویت شوند و حتما این کار را در شهرستان بم به صورت ویژه انجام می‌دهیم.

اسماعیلی؛ با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی‌، روز بصیرت مردم بزرگ ایران، گفت: دشمن با تروریسم رسانه‌ ای تلاش می‌ کند بین مردم شکاف و دو قطبی ایجاد کند و مردم را در مقابل هم قرار دهد، اما ملت ایران همواره با اتکا و استناد به هویت تاریخی خود به میدان می آیند، که نمونه اخیر آن را در تشییع شهدای گمنام مشاهده کردیم، که حماسه‌ای تاریخی بود که در تهران و حتی در روستاها همه آحاد مردم پای آرمان های شهداء، امام و انقلاب آمدند و مجددا انقلاب را بیمه کردند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به یاری این جمعیت آمده است، که ۶۰ سال پای نهضت اسلامی ایران مانده اند و نسل های مختلف از جمله شهیدحاج قاسم سلیمانی که افتخار جهان اسلام است، در آن حضور داشته و این پرچم همچنان پابرجاست و انشاءالله به دست صاحب اصلی اش حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی ضیا یی نارویی، IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    باسلام خدمت امام خامنه ای عزیز، تقاضای درخواست متبرک کردن روستای اسعدیه پایین نرماشیر کرمان ،بادفن پیکر شهید عزیز ،،،باتشکراز کسانی که راهنمایی ،ویاهمکاری کنن،،