تاکید رئیس جمهور بر ارتقای منطقه ای استان کرمان/ به دنبال رفع مشکلات فرهنگی استان کرمان هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای اداری جنوب استان کرمان، با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری بر ارتقای منطقه ای استان کرمان، گفت: دولت مردمی مصمم است تا در بخش های مختلف مخصوصا فرهنگی و هنری، تمامی مشکلات این استان را مرتفع کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی یک روزه خود به جنوب شرقی استان کرمان پس از سفر به شهرستان بم، با حضور در شورای اداری شهرستان جیرفت، حوزه فرهنگ را پیش زمینه تحقق پیشرفت سایر حوزه ها برشمرد و گفت: حوزه فرهنگ، حوزه ای عام است که در دولت انقلابی آن را هم عرض اقتصاد و سیاست و امنیت نمی‌دانیم.

وی افزود: ما فرهنگ را پیش زمینه تحقق پیشرفت تمامی حوزه ها قلمداد می کنیم که در عرض هیچ حوزه ای نیست، بلکه در کنار همه حوزه ها وجود دارد و طی دهه های گذشته با نگاه بخشی به حوزه فرهنگ، دچار مشکلات و عقب ماندگی های جدی شده ایم که دولت مردمی در پی جبران این عقب ماندگی ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی نگاهی اصیل به مقوله فرهنگ دارد،تصریح کرد: حوزه فرهنگ به نوعی پیش شرط برای هرگونه فعالیتی به شمار می‌ رود، که بر همین اساس برای نخستین بار در دولت جمهوری اسلامی، پیوست فرهنگی برای تمامی طرح های مورد بررسی هیات دولت الزامی شده است.
اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال نیز در قانون برنامه بودجه ۱۴۰۲ بصورت ویژه این الزام برای همه طرح های کشور و تصمیمات کلان به تصویب رسیده است، که با تدبیر شخص رییس جمهور در قانون برنامه بودجه ۱۴۰۲ این مسئله به قطعیت رسیده است.
برنامه هفتم توسعه نخستین برنامه پیشرفت جمهوری اسلامی در دوره گام دوم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه که نخستین برنامه پیشرفت جمهوری اسلامی در دوره گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌ شود، در تدوین آن تجدید نظر جدی در حوزه اعتبارات فرهنگی رخ داده است؛ زیرا دولت انقلابی مصمم است سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور را به شکل محسوس گسترش و افزایش دهد و در این خصوص در احکام برنامه هفتم توسعه حکم ویژه ای به تصویب مقدماتی رسیده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه به سرانجام رساندن بخش مهمی از زیرساخت های فرهنگی در دولت مردمی با جدیت دنبال می‌ شود، گفت: طرح های متعدد فرهنگی نیمه تمام بسیاری در سراسر کشور از دوره های گذشته پیش روی دولت مردمی است و دولت انقلابی در قالب سفرهای استانی رییس جمهور، اهتمام ویژه ای نسبت به تکمیل طرح های فرهنگی نیمه تمام در پایان دوره اول دولت انقلابی دارد.
وزیر فرهنگ در دولت مردمی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری بر ارتقای منطقه ای استان کرمان گفت: دولت مردمی مصمم است تا در بخش های مختلف مخصوصا فرهنگی و هنری، تمامی مشکلات این استان را مرتفع کند.
بدخواهان ملت ایران چشم دیدن آرامش این ملت را ندارند

اسماعیلی با بیان اینکه دوره بسیار خوبی را در حوزه فرهنگ کشور در حال تجربه و گذر هستیم، گفت: در کنار تمامی اتفاقات خوبی که در حوزه فرهنگ در حال رقم خوردن است نباید فراموش کرد که بدخواهان ملت ایران چشم دیدن آرامش این ملت را ندارند.

وی بیان کرد: از سویی آنان تمام تلاش خود را می کنند، تا موجب برهم زدن وحدت و یکپارچگی اقوام و گروه های مختلف ایران شوند و از سوی دیگر دشمنان هم‌ پیمان شده اند، تا در مقابل مجموعه خدوم و جهادگر دولت انقلابی به بهانه های مختلف کارشکنی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اشاره به تروریسم رسانه ای و بمباران دروغ و تحریف دشمنان و بدخواهان ملت ایران گفت: بدخواهان ایران عزیز ، همجمه وحشتناک و ناجوانمردانه ای از دروغ و تحریف را علیه دستاوردهای ملت ایران به راه انداخته اند که این حجم از کارشکنی به فروپاشی بسیاری از نظام های سیاسی دنیا منجر می‌ شود.
اسماعیلی ابراز داشت: اما این دشمنان با ایران بزرگ اسلامی مواجه هستند، سرزمینی که بنیان های عمیق و عریق بسیاری دارد و فرزندان بزرگی را برای اعتلای نام ایران و اسلام عزیز تربیت کرده است.
وی اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از موفقیت های نظام اسلامی به کار گرفته است و تلاش می‌ کند با تحریف و دروغ، نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، اما مردم بزرگ ایران، مردمان روزهای سخت، دشوار و حساس هستند، دشمن در دوران دفاع مقدس روزهای به مراتب سخت تری را برای ملت ایران رقم زد و جنگ همه جانبه ای را بر این مردم تحمیل کرد اما مردم بزرگ ایران با افتخار از مرزهای ایمانی و جغرافیایی سرزمین خود دفاع کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت جهاد مجاهدانی همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اوج قدرت منطقه ای به سر می برد، که دشمن از این قدرت نمایی ناخشنود است و بر همین اساس در حوزه فرهنگ نیز به دنبال شکاف و دوقطبی سازی جامعه است و جنگ گسترده را علیه ملت ایران به راه انداخته است.
اسماعیلی یادآور شد: اما مردم با بصیرت به رهبری مقام معظم رهبری این مسیر پرتلاطم را با سربلندی و موفقیت پشت سر خواهند گذاشت؛ همچنین دولت مردمی در جهاد شبانه روزی خود برای پیشرفت و اعتلای کشور تلاش خواهد کرد و رییس جمهور جهادی و مکتبی نیز در این راستا با همکاری مردم و همفکری نخبگان در پی رفع موانع و مشکلات پیش رو است، تا جامعه ایرانی با گرایش ها و سلایق مختلف به سوی آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی حرکت کند.
,وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha