"مردم کرد" راه حاج قاسم را با دل و جان ادامه می دهند

امام جمعه دیواندره کردستان در آیین تقریب روحانیت و مقاومت که با حضور رئیس قوه قضائیه در کرمان برگزار شد، گفت: حاج قاسم بر کل فارس و ترک و لر و شیعه و سنی دین دارد و سیدالشهدای جبهه مقاومت با قیمت جان و خون، نوامیس اربیل را نجات داد؛ ما ملت کرد راه حاج قاسم و منویات او را در روح و جان می پرورانیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ «ماموستا ملا مرادی» امام جمعه دیواندره کردستان در آیین تقریب روحانیت و مقاومت که با حضور رئیس قوه قضائیه در کرمان برگزار شد، با بیان اینکه حاج قاسم سر داد تا سرهای ما بالا بماند و جان داد تا جان‌ های ما زنده بماند، اظهار داشت: شهید سلیمانی در خصوص وحدت و تقریب، احیاگر ارزش‌ هایی بود که در بعضی از نقاط آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب با وجود داعش سعی در اختلاف افکنی با راه اندازی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی داشتند.

وی با اشاره به تبعید قوم کردنشین به کرمان در زمان پهلوی اول توضیح داد: سخن از کرمان سخت است، مقاومت کرمان را ما از سال ۱۳۰۴ به بعد شنیدیم، زمانی که رضا پهلوی منحوس قوم و قبیله کرد ما را به دو استان کرمان و یزد تبعید می کند.

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: مردم کرمانی انصار ملت ما شدند، چون ما آن زمان در مقابل طاغوت رضا پهلوی ایستادیم؛ کرمانی ها در آن زمان شعار وحدت دادند و وحدت شکنان را نصیحت کردند، این ملت کرمان است، این سرزمین کریمان است سرزمینی با چنان کرامت و سخاوتی حقش است سرداری مثل سردار حاج قاسم سلیمانی ذوالفقار حیدر زمان تحویل جامعه دهد.

ماموستا ملا مردای عنوان کرد: حاج قاسم بر کل فارس و ترک و لر و شیعه و سنی دین دارد و سیدالشهدای جبهه مقاومت با قیمت جان و خون، نوامیس کردهای ما را در اربیل نجات داد؛ ما ملت کرد راه حاج قاسم و منویات او را در روح و جان می‌ پرورانیم.

وی ابراز داشت: حاج قاسم در حوزه تقریب روحانیت شیعه وسنی ایران اسلامی به عنوان مشعل داران هدایت، احیاگران شعله های امید، همیشه خادمان ملت بوده و جان عزیز را در راه جهاد تبیین، جهاد علمی، جهاد سیاسی و جهاد مالی تقدیم کردند؛ چون روحانیت ما از جنس مردم است و بخاطر مردم و در کنار مردم برای کسب رضای خدا در پیشبرد اهداف اسلام ناب و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

امام جمعه دیواندره اظهار داشت: طلاب و روحانیون همیشه خادم ملت بوده و هستند و هیچ دسیسه‌ ای و هیچ توطئه ای از خطوات شیطان بزرگ موجب سست شدن عنصر ارادت ویژه طلاب و روحانیت شیعه و سنی در کنار هم نسبت به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و امامین انقلاب نشدند و با افتخار طلاب شیعه و سنی می گوییم سرباز ولایت و خادم ملت هستیم.

ماموستا ملا مرادی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ۶ برابر بقیه اقشار ما شهید روحانی و طلبه داشتیم و تا زمانی که رهبری بصیر همچون امام خامنه‌ای داریم با وحدت و همگرایی چشم بدخواهان را کور می‌کنیم.

دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha