اختصاص 30 تن سهمیه آرد به شهرستان سربیشه

با پیگیرهای فرماندار 30 تن سهمیه آرد به شهرستان سربیشه اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محمد رضا لکزایی در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان سربیشه با تأکید فراوان بر تشدید نظارت‌ها در حوزه آرد و نان، اظهار داشت: شفافیت برنامه و ساعت کاری و نظارت بر واحدهای نانوایی بسیار مهم است.
وی با اشاره به اهمیت ارتقا کیفی نان در شهرستان، اظهار داشت: نظافت، بهداشت و رعایت وضعیت ظاهری در نانوایی ها جزو اولویت های ما است و باید نانوایان را در راستای ارتقا کیفیت نان توانمند کنیم.
فرماندار سربیشه به عرضه نشدن آرد خارج از شبکه و به صورت آزاد تاکید کرد و گفت: در این خصوص به طور جدی با متخلفان برخورد می شود و با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد.
لکزایی درباره کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها در سطح شهرستان عنوان کرد: این کار بایستی با دلایل منطقی و قانع کننده انجام شود تا حق هیچ یک از واحدها ضایع نشود.
*قیمت نان افزایش نمی یابد
علی صادقی، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به در خواست نانوایان در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد دولت فعلا بنایی به افزایش قیمت نان در کشور و به تبع ان در استان نیست.
وی مهمترین کالای ضروری مردم را نان دانست و افزود: نظارت ها در حوزه نانوایی ها و همچنین کیفیت نان باید با جدیت دنبال شود.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی کارگروه آرد و نان شهرستان سربیشه را بسیار خوب و راحت دانست و اظهار داشت: با توجه به دقت و تلاش جهادی فرماندار سربیشه مشکلی در این شهرستان از لحاظ توزیع و نظارت این امر مهم نداریم.
صادقی با اشاره به نانوایی های خانگی، افزود: اطلاعات نانوایی های خانگی سطح استان جمع آوری شده و تاکنون سهمیه آردی برای این مهم اختصاص داده نشده است.
میثم پیشدادیان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی به عدم احداث نانوایی جدید، عدم تخصیص سهمیه کیسه ای و پخت نان برای قشر خاص را بسیار مهم دانست و گفت: نظارت به مرخصی ها و کیفیت نان نانوایی ها را در شهرستان باید مد نظر قرار داد.
وی تصریح کرد: در بحث توزیع، بهترین و باکیفیت ترین آرد و گندم در خراسان جنوبی توزیع می شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه 179 روستا و 76 روستای عشایری در این شهرستان است، گفت: نزدیک به 11 هزار و 398 کیسه آرد در این شهرستان توزیع می شود.
محمدرضا زرگری از وجود 36 عدد نانوایی در شهرستان سربیشه خبر داد و افزود: نزدیک به 31 نانوایی نوع یک در این شهرستان داریم.
علی محمد بیجاری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه نیز با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده شامل گشت‌های نظارتی مستقل و مشترک کمیته نظارت آرد و نان شامل نمایندگان فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه نانوایان و ساماندهی ساعت کاری و تعطیلی نانوایان در مراکز بخش‌ها، از تشکیل 4 پرونده تخلف از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha