حوادث اخیر تلنگری بود تا متوجه کمبودهایمان در حوزه فرهنگ شویم

استاندار کرمان در مراسم اختتامیه "رویداد سلما"، زیرساخت اصلی همه فعالیت‌ ها را فرهنگ دانست و گفت: حوادث اخیر یک نعمت و خیر بزرگ برای ما داشت که همه ما را متوجه کاستی‌ هایمان کرد و اینکه کوتاهی‌ هایمان را جبران کنیم. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، محمد مهدی فداکار عصر ۱۳ دی ماه و همزمان با سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور خود در مراسم اختتامیه رویداد سلما که در محل تالار وحدت دانشگاه باهنر برگزار شد، گفت: زیرساخت اصلی همه فعالیت‌ها را فرهنگ است و با اصلاح فرهنگ، حوزه اقتصاد، سیاست و سایر فعالیت‌ های اجتماعی درست خواهد شد.


وی افزود: حوادث اخیر یک نعمت و خیر بزرگ برای ما داشت، که همه ما را متوجه کاستی‌ هایمان در حوزه فرهنگ کرد و ما را بر آن داشت تا اینکه کوتاهی‌ هایمان را جبران کنیم.


استاندار کرمان، رویداد سلما را کمک به آگاهی‌ بخشی مردم و تصمیم‌ گیری درست در برابر موضع گیری‌ های دشمن دانست و اظهار داشت: اگر فهم سیاسی را ضمیمه فعالیت‌ ها و توانایی‌ هایمان کنیم و مردم نیز درک سیاسی خود را بالا ببرند، می‌ توانند به راحتی، اطلاعات سطحی که دشمن در شبکه‌ های اجتماعی و رسانه ها ارائه می‌ دهد، را با یک تحلیل دقیق و عمیق باز کنند و این وظیفه ماست که مردم را به این درجه از آگاهی برسانیم.


فداکار، در ادامه با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی کوتاهی شده است، عنوان کرد: نباید به ساختارهای دولتی تکیه داشت‌؛ بلکه باید نوسازی کرد، کارهایی که در زمینه مردمی‌ سازی شروع شده را حمایت کرد و نیروهایی را از همین مجموعه‌ ها شناسایی و معرفی کرد.


وی از راه‌ اندازی اندیشکده‌ ای در استان برای گفتمان‌ سازی و گفتگو کردن خبر داد و بیان کرد: این کار بزرگی است و امیدواریم هر چه سریع تر به انجام برسد، ما به عنوان سیستم اداری وظیفه پشتیبانی این طرح‌ ها را بر عهده داریم.

حوادث اخیر تلنگری بود تا متوجه کمبودهایمان در حوزه فرهنگ باشیم


استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سخت‌ ترین شرایط در جنگ و در غربت، صادقانه پای کار می‌ ایستاد، ابراز داشت: کار انقلاب هم خون دادن و هم خون دل خوردن است و با همت و جدیت و کار صادقانه به نتیجه خواهید رسید، لذا باید شیوه‌ های جدید را آموزش ببینیم و به کار ببریم.

حجت‌ الاسلام نمکی معاون راهبردی ستاد جبهه فرهنگی استان کرمان نیز در این رویداد، گفت: نوجوانان و جوانان از ۱۳ کشور و بالغ بر ۲۵ استان به مدت ۳ روز در این رویداد آموزشی و کارگاه‌ های تولید محتوا برای سردار سلیمانی شرکت داشتند و هفته آینده آثار برتر معرفی خواهند شد.


شایان ذکر است؛ طرح سلما «قیام زن باشرف و با استعداد ایرانی» در طیف نوجوان‌ و جوان، اقداماتی در زمینه افزایش سواد رسانه‌ ای جامعه به ویژه دختران و بانوان انجام می‌ دهد، که از رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.


این طیف، حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را شامل می‌ شود و با انجام این اقدام اثربخش، گام مهمی در جهت تقویت حوزه رسانه برداشته می‌ شود و یک کنش‌ گری مثبت رقم خواهد خورد.

استانداری کرمان

حوادث اخیر تلنگری بود تا متوجه کمبودهایمان در حوزه فرهنگ باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha